ساختمان‌های ناایمن شهر بندرعباس مشخص شود

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: شهرداری این کلان‌شهر باید هرچه زودتر اسامی ساختمان‌هایی که شرایط ایمنی لازم را ندارد، اعلام کند.

احمد کناری‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن ابراز همدردی با مردم آبادان و تسلیت به خانواده جان‌باختگان حادثه فروریختن ساختمان متروپل آبادان، اظهار کرد: شهرداری بندرعباس باید هرچه زودتر اسامی ساختمان‌هایی که شرایط ایمنی لازم را ندارد، اعلام کند.

وی ادامه داد: حفظ جان مردم ضروری است و نباید با کسی تعارف داشت، لذا شهرداری باید اسامی ساختمان‌های غیرایمن را به شکل رسمی اعلام کند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه مالکان ساختمان‌ها باید شرایط ایمنی را فراهم کنند، از دستگاه قضائی خواست با متولیان برخورد جدی کند تا شاهد حادثه‌ای شبیه متروپل آبادان نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: به استناد گزارش‌های رسمی سازمان پزشکی قانونی سالانه هزاران نفر از مردم ایران در ساختمان‌ها قربانی حوادث تلخی چون سوختگی ناشی از حریق و انفجار، برق گرفتگی، گازگرفتگی سقوط آسانسور و حوادث ناشی از زلزله می‌شوند.

کناری‌نژاد با بیان اینکه بروز حادثه پلاسکو و متروپل تلنگر جدی برای مالکان و مسئولان است که قبل از حوادث و سوانح از تمام ظرفیت‌ها برای مقابله با بحران و آسیب بهره بگیرند، گفت: مدیریت یکپارچه برای کاهش خسارات ناشی از حوادث در حوزه ساختمان وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم و چالش برانگیز نبود هماهنگی بین دستگاه‌های متولی حوزه مسکن و وجود متولیان متعدد با قوانین و راهبردهای مختلف است.

کد خبر 578837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.