بیش از ۴۴ هزار درخت نارون در کرج سم‌پاشی می‌شود

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج از اجرای طرح سم‌پاشی بهاره در فضاهای سبز این شهر خبر داد و گفت: آفات و بیماری‌های گیاهی یکی از علت‌های نابودی گیاهان و تخریب فضای سبز محسوب می‌شود، از این رو شناسایی و مبارزه با آنها ضروری است.

حمیدرضا عبداله‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همه ساله و همزمان با فرارسیدن فصل رشد گیاهان و درختان و آغاز فعالیت آفات، بازدیدهای میدانی از فضاهای سبز جهت پایش آفات و بیماری‌ها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: به محض مشاهده فعالیت آفات و قرار گرفتن در آستانه خسارت به گیاهان، اقدامات لازم در خصوص پیشگیری و کنترل آنها در دستور کار اداره نظارت بر حفظ و نگهداری فضای سبز قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه اگر درختان در فواصل زمانی مشخص سم‌پاشی نشوند، موردحمله آفات قرار می‌گیرند و آسیب می‌بینند، گفت: با شروع فعالیت سوسک برگ‌خوار نارون و طغیان جمعیت این آفت، واحد فضای سبز تمامی مناطق، ملزم به سمپاشی درختان نارون شده است.

وی تاکید کرد: آبشویی درختان و سم‌پاشی بیش از ۴۴ هزار اصله درخت نارون در مناطق ده‌گانه شهرداری کرج طی سه نوبت در اردیبهشت، خرداد و شهریور انجام می‌شود.

عبداله‌پور درختان را سرمایه‌های اصلی و پایدار فضای سبز شهری دانست و خاطرنشان کرد: عملیات سم‌پاشی با تکیه بر روش‌های مدیریت تلفیقی آفات، مبتنی بر دانش گیاه‌پزشکی و زیر نظر واحد حفظ نباتات و کنترل آفات سازمان برای جلوگیری از زوال درختان انجام می‌شود.

کد خبر 578833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.