۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
بازآفرینی بافت فرسوده بهشهر

شهردار بهشهر گفت: بازآفرینی بافت فرسوده و حاشیه‌نشین شهر نیازمند ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یاسر احمدی در نشستی با مؤسس اولین تور سرمایه‌گذاری ایران، با اشاره به نقش اقتصاد دانش‌محور در توسعه شهر، اظهار کرد: چنانچه نتوانیم هزینه مدیریت شهری و ارائه خدمات به شهروندان را با جدیدترین یافته‌های روز منطبق کنیم، از قطار توسعه جا خواهیم ماند.

وی با بیان اینکه ۴۸ هکتار از مساحت شهر بهشهر جزو بافت‌های حاشیه‌ای است و بیش از ۵۱۳ هکتار در محدوده بافت فرسوده قرار دارد، افزود: احیا، توسعه، بازآفرینی و مرمت ۸۵ هکتار از معابر اصلی شهر به بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شهردار بهشهر خاطرنشان کرد: بازآفرینی و احیای بافت‌های فرسوده و رشد اقتصادی شهر با کسب درآمدهای سنتی ممکن نیست و نیاز است زیرساخت‌های اولیه، اصولی و مدرن با حضور سرمایه‌گذار انجام شود.

داوود ندیم، مؤسس اولین تور سرمایه‌گذاری ایران نیز در این نشست ضمن برشمردن قابلیت‌های تاریخی، طبیعی و بی‌نظیر بهشهر، تصریح کرد: فناوری‌های جدید بر افزایش درآمد شهرداری‌ها مؤثر است تا این نهاد صرفاً نیازمند دریافت عوارض محلی نباشد. در این صورت رضایت شهروندان جلب و خدمات مطلوب‌تری به آنان ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: به منظور جذب سرمایه‌گذار و به تبع آن ایجاد اشتغال نباید هیچ مانعی برای فعالیت سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد.

کد خبر 578829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.