۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
کاهش التهاب ملک در طاقانک

شهردار طاقانک با بیان اینکه اضافه شدن محدوده شهر التهاب ملک را پایین می‌آورد، گفت: قیمت ملک در طاقانک به دلیل کمبود زمین برای ساخت‌وساز بالا رفته است که با اضافه شدن محدوده شهر بخشی از التهاب ملک پایین خواهد آمد و تقاضا و عرضه متناسب می‌شود.

داوود امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تراکم مسکونی در مناطق کم‌تراکم شهر طاقانک کمتر از ۱۰۰ نفر در هکتار و در مناطق پرتراکم بین ۱۰۴ تا ۱۰۵ نفر در هکتار است.

وی با بیان اینکه حداقل افراد ساکن در مناطق کم‌تراکم ۴۵ نفر و در مناطق پرتراکم ۶۰ نفر است، افزود: براساس قانون بیش از ۱۵ درصد جمعیت‌پذیری مغایر با اساس طرح تفصیلی است، البته کنترل جمعیت در محلات مختلف شهر کار دشواری است.

شهردار طاقانک با بیان اینکه بافت فرسوده تقریباً در مرکز شهر قرار گرفته و مساحت آن حدود ۲۰.۵ هکتار است، خاطرنشان کرد: در ضوابط مربوط به تفکیک در طرح تفصیلی، حداقل تفکیک در حوزه مسکونی ۱۸۰ مترمربع عنوان شده است و ملکی که مساحت آن کمتر باشد را نمی‌توان تفکیک کرد. تفکیک در قطعات کمتر ضوابط خاص خود را دارد و باید مصوبه کمیسیون ماده پنج داشته باشد.

امیری تصریح کرد: تفکیک اراضی برای املاکی با مساحت ۲۰۰۰ مترمربع با تأیید واحد شهرسازی امکان‌پذیر است، اما تفکیک املاکی که مساحت آن‌ها بیش از ۲۰۰۰ هزار مترمربع است، تنها از طریق مراجع ذی‌صلاح به ویژه کمیسیون ماده پنج انجام می‌شود.

وی با اشاره به اشکالات طرح جامع و تفصیلی شهر، گفت: معابری در بافت فرسوده وجود دارد که حتماً باید تملک شود، اما شهروندان تمایل چندانی به انجام این کار ندارند. به دلیل تراکم بالا باید بخشی از حریم به محدوده شهر اضافه شود که طرح آن تهیه شده است.

شهردار طاقانک افزود: پیگیر موضوع تغییر کاربری از طریق تبصره یک ماده یک جهاد کشاورزی هستیم تا ۲.۵ هکتار از اراضی حریم جهت استقرار کاربری‌های فضای سبز و مسکونی به محدوده شهر اضافه شود.

امیری تاکید کرد: قیمت ملک در طاقانک به دلیل کمبود زمین برای ساخت‌وساز بالا رفته است که با اضافه شدن محدوده شهر بخشی از التهاب ملک پایین خواهد آمد و تقاضا و عرضه متناسب می‌شود.

وی اظهار کرد: بعضی معابر و میادین شهر نیازمند اصلاحات هندسی است که در حال پیگیری آن در قالب طرح جامع و تفصیلی هستیم.

کد خبر 578825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.