لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه بافت‌ تاریخی و فرسوده قم

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: سرمایه‌گذاری اصلی‌ترین درآمد پایدار مجموعه مدیریت شهری قم است و حوزه بافت تاریخی و فرسوده جزو سیاست‌های دولت به‌شمار می‌رود و شهرداری باید زمینه را برای سرمایه‌گذاران فراهم کند.

محمود مسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه بافت تاریخی و فرسوده قم، اظهار کرد: در حوزه بافت تاریخی و فرسوده که جزو سیاست‌های دولت به شمار می‌رود و الزاماتی برای دادن تسهیلات به استانداری نیز داده شده است، گاهی سرمایه‌گذار با توجه به این که زمینی را تملک و خریداری کرده است هنوز در پیچ و خم صدور پروانه و کمیسیون ماده ۵ و میراث فرهنگی درمانده می‌ماند، این در حالی است که شهرداری باید زمینه را برای سرمایه‌گذاران فراهم کند.

وی با بیان اینکه در شورای اسلامی شهر بسته‌های تشویقی مطلوبی برای سرمایه‌گذاران وجود دارد، ادامه داد: این بسته‌های تشویقی از بخشودگی با بیش از ۵۰ درصد تا صفر کردن قسمت‌هایی از عوارض خواهد بود که می‌تواند انگیزه سرمایه‌گذاری را افزایش دهد، همچنین باید تمام مدیران به طور کارشناسی سرمایه‌گذاران را تشویق و راه را برای آنها هموار کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: شورای اسلامی شهر با آسودگی نمی‌تواند از سرمایه‌گذاران دعوت کند، زیرا در مجموعه مدیران شهری این دغدغه وجود ندارد تا زمینه را برای سرمایه‌گذاران هموار کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آشفتگی‌هایی در بخش اجرایی و سرمایه‌گذاری وجود دارد، امیدواریم در سال ۱۴۰۱ بسته‌های مطلوبی برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شود.

مسگری در خصوص ظرفیت مناسب برای جذب سرمایه‌گذار در قم، اظهار کرد: در ارتباط با بحث سرمایه‌گذاری که اصلی‌ترین درآمد پایدار مجموعه مدیریت شهری است باید بر اساس نیاز استان و متناسب با ظرفیت‌های آن جذب سرمایه‌گذار مورد توجه باشد، قم کلان‌شهر جهان تشیع و دومین شهر گردشگری کشور است و ظرفیت‌های خوبی جهت جذب سرمایه‌گذار دارد.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه مدیران شهری باید بدانند که در چه زمینه‌ای نیاز به سرمایه‌گذاری و توجه بیشتری وجود دارد، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر با برخی سرمایه‌گذاران مذاکراتی داشته‌اند، لذا باید مشخص شود که نیاز شهر قم چیست و در خصوص چه مواردی لازم است برنامه‌ریزی شود.

کد خبر 578808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.