کاهش ۷۵ درصدی گندم تولیدی شرق اصفهان

کارشناس مسئول گندم و کود شیمیایی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در شرایط نرمال که آب در اختیار کشاورزان قرار بگیرد و گندم در پاییز کشت شود، در شرق شهرستان اصفهان ۱۵۰ هزارتن گندم برداشت خواهد شد و امسال پیش‌بینی می‌شود بین ۳۰ تا ۳۲ هزارتن گندم از شرق شهرستان اصفهان برداشت شود.

مهران توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در شرق شهرستان اصفهان هشت هزار هکتار و در کل استان ۴۰ هزار هکتار گندم کشت شده است، اظهار کرد: گندمی که در شرق اصفهان امسال کشت شد تأخیری بوده است. کشت‌های تأخیری عملکرد قابل قبولی ندارد زیرا طول دوره رشد گندم کوتاه می‌شود. همچنین اگر این گندم کشت شده به طور صحیح آبیاری نشود نیز بازدهی آن کمتر می‌شود.

وی افزود: وضعیت گندم کشت شده در شرق اصفهان آن قدرها مناسب نیست. کشت‌های تأخیری به مرحله برداشت می‌رسد اما عملکرد پایین‌تری دارد.

کارشناس مسئول گندم و کود شیمیایی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بازده گندمی که امسال کشت شد نسبت به کشت‌های معمولی، بین ۴۰ تا ۴۵ درصد کاهش می‌یابد.

توکلی اضافه کرد: هنوز مشخص نیست که در نوبت‌های بعدی نیز برای آبیاری این گندم‌ها آب در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت یا خیر. با شرایط فعلی پیش‌بینی می‌شود بین ۳۰ تا ۳۲ هزار تن گندم از شرق شهرستان اصفهان برداشت شود.

وی تصریح کرد: در شرایط نرمال که آب در اختیار کشاورزان قرار بگیرد و گندم در پاییز کشت شود، بیش از ۲۸ هزار هکتار کشت در شرق شهرستان اصفهان انجام و ۱۵۰ هزار تن گندم برداشت می‌شود.

به گزارش ایمنا، در سال زراعی جاری تاکنون در پنج نوبت ۱۰ روزه، آب سد زاینده‌رود برای کشت غلات در شرق اصفهان رها سازی شده است. به گفته عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان اصفهان، کشت کشاورزان نیز آسیب بسیاری دیده است به نحوی که گندم‌های فعلی شرق اصفهان، پوک است و کیفیت لازم برای تحویل به سیلوها را ندارد.

کد خبر 578805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.