اجرای آخرین بند از طرح شفافیت، تا پایان خردادماه

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بخش قابل‌ توجهی از برنامه الکترونیکی شدن فرایند صدور پروانه اجرا شده و تا پایان خردادماه امسال تکمیل می‌شود، گفت: این بند به عنوان آخرین بخش طرح شفافیت اجرایی خواهد شد.

علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به روند اجرای سامانه شفافیت برای ارائه خدمات بهینه به شهروندان، اظهار کرد: مسیر شورای اسلامی شهر اصفهان با طرحی که در این دوره مصوب کرد یک مسیر منطقی و با آرامش است که تمام ضوابط و چهارچوب‌های قانونی در آن رعایت می‌شود، حدود پنج ماه روی طرح کار شده و بیش از دو ماه نیز شورای ششم روی این برنامه زمان گذاشته است تا به صورت منطقی و دقیق تمام موضوع‌های اجرایی اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه فعالیت سامانه شفافیت مطابق قول‌هایی بوده که به شهروندان داده شده است، ادامه داد: مطابق وعده قبلی از ابتدای سال ۱۴۰۱ و در فروردین ماه سامانه شفافیت شهرداری، آرا و شورای اسلامی شهر در دسترس مردم قرار گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امیدواریم این اتفاق که برای اولین بار در کشور افتاده است، به صورت ضابطه‌مند باشد و به عنوان یک الگو در سراسر کشور استفاده شود، اگر افراد ایده‌ای دارند، می‌توانند به شورای ششم شهر منتقل کنند تا طرح شفافیت کامل‌تر شود.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال اعتقاد بر این است که شفافیت نه به معنای خود شفافیت بلکه به معنای کارکردهایی که ایجاد می‌کند و فارغ از تلاش‌های تبلیغاتی باید مد نظر باشد.

مزیت‌های سامانه شفافیت در فرایندهای شهرداری

صالحی در خصوص مزیت‌های سامانه شفافیت در فرایندهای شهرداری، اظهار کرد: با در دسترس قرار گرفتن این سامانه برای شهروندان می‌توان تأثیر مثبت آن را در بهبود فرآیندها، کوتاه‌تر شدن کاغذ بازی‌ها، قطع کردن رانت و ارتباط‌ها، حذف تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای و عامل انسانی مشاهده کرد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری در تلاش است تا الکترونیکی و غیرحضوری شدن فرایند صدور پروانه تا پایان خردادماه سال جاری اتفاق بیفتد، گفت: بخش قابل‌توجهی از این برنامه اجرایی شده است و این بند نیز به عنوان آخرین بخش طرح شفافیت اجرایی خواهد شد، شهروندان به زودی شاهد حذف دخالت عوامل انسانی در فرایندهای شهرسازی می‌شوند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: طرح شفافیت می‌تواند با کاهش فرایندهای مسئله‌دار در حوزه کاغذبازی، رفت‌وآمد بی‌مورد شهروندان و پاکسازی رانت و ارتباطات غیر مشروع زمینه ارائه خدمات شایسته به شهروندان را فراهم کند، البته در حال حاضر شورای ششم اصفهان در ابتدای این مسیر قرار دارد و باید جهت ارتقای‌خدمات به شهروندان اصفهان همچنان تلاش کنیم.

کد خبر 578801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.