ارزیابی طرح‌های مسابقه «از باغشهر تا باغ شهر»

رئیس مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اینکه ورودی باغ گل‌ها برای گردشگران، شهروندان و بازدید کنندگان دید و منظر شایسته و خوانایی ندارد، مسابقه طراحی سردر ورودی باغ گل‌ها تحت عنوان «از باغشهر تا باغِ شهر» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن معصومی امروز _دوشنبه نهم خردادماه_ در جلسه تبیین طرح‌های برتر مسابقه «از باغشهر تا باغ شهر» اظهار کرد: باغشهر اصفهان به واسطه رودخانه زاینده رود و پارک‌های طبیعی اطراف آن و همچنین محورهای سبز شهر به عنوان یک اصل جدا نشدنی پیوند انسان با طبیعت تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: باغ گل‌ها نیز با توجه به اینکه از یک سو در جوار حریم رودخانه و از سوی دیگر در نزدیکی میدان بزرگمهر قرار دارد، نقطه هدف خوبی برای مقصد گردشگران به شمار می‌رود.

رئیس مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه ورودی باغ گل‌ها برای گردشگران، شهروندان و بازدید کنندگان دید و منظر شایسته و خوانایی ندارد، مسابقه طراحی سردر ورودی باغ گل‌ها تحت عنوان «از باغشهر تا باغِ شهر» برگزار شد که بر اساس آن طی فرایندی طراحان، معماران و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه طراحی اقدام به ایده پردازی و طراحی ورودی باغ گل‌ها کردند و طرح‌هایی به دبیرخانه مسابقه ارسال شد.

وی با اشاره به ارزیابی طرح‌ها از سوی داوران، اضافه کرد: امروز نیز در این نشست ایده‌ها و فیلم‌های سه بعدی طرح‌ها برای متخصصانی از سازمان پارک‌ها به نمایش در آمد.

معصومی خاطرنشان کرد: حوزه بهره‌بردار ابهامات و سوالاتی که نسبت به طرح‌ها داشتند را مطرح و نمایندگان گروه‌های برتر طراحی و معماری، از طرح‌های خود دفاع کردند.

وی اظهار کرد: زمانی مسابقه «از باغشهر تا باغِ شهر» اهمیت پیدا می‌کند که طرح‌ها اجرایی و عملیاتی شود، لذا برگزاری این جلسات بر این اساس است تا طرح‌ها تعریف و تبیین شده و فارغ از رتبه‌بندی، طرح نزدیک به دغدغه‌ها و ذهنیت حوزه بهره‌بردار به مرحله اجرا برسد.

کد خبر 578717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.