از شهادت سرباز جوان در درگیری با قاچاقچیان تا کشف ساندویچ‌های تریاکی در فرودگاه

شهادت سرباز جوان در درگیری با قاچاقچیان، خفه شدن کودک با شیشه بالابر ماشین پدر، کشف ساندویچ‌های تریاکی در فرودگاه امام خمینی(ره)، مرگ هولناک پسربچه ۱۸ ماهه زیر لاستیک خودروی پدربزرگ، مرگ موبایل‌قاپ هنگام فرار، قتل جوان روستایی در کرمانشاه را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته مأموران انتظامی قائنات استان خراسان رضوی حین گشت‌زنی به منظور تأمین امنیت و برخورد با قاچاقچیان در محور کاخک به قاین به یک دستگاه خودرو مشکوک شدند که راننده بلافاصله با رؤیت مأموران اقدام به فرار کرد و قاچاقچیان برای فرار از عوامل دودزا استفاده کردند که در این حین خودروی انتظامی واژگون، مأمور انتظامی به همراه سرباز علی شبانی مجروح و دچار آسیب شده و بلافاصله برای سیر مراحل درمانی به بیمارستان انتقال داده شدند.

متأسفانه علی‌رغم تلاش تیم پزشکی سرباز رشید اسلام علی شبانی به علت شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد. دستورات ویژه برای شناسایی و دستگیری عاملان این اقدام شرورانه که منجر به شهادت مظلومانه این سرباز رشید راه نظم و امنیت کشور شد، صادر شده و پلیس با بررسی سرنخ‌های به دست آمده و اقدامات اطلاعاتی به پیگیری پرونده پرداخته و تحقیقات گسترده در این رابطه ادامه دارد.

خفه شدن کودک با شیشه بالابر ماشین پدر

روز گذشته مأموران کلانتری حکیمیه در جریان مرگ مشکوک پسربچه چهار ساله‌ای قرار گرفتند و مراتب به بازپرس ویژه قتل تهران اعلام شد. بررسی‌ها نشان می‌داد پدر این پسر خردسال، ساعت ۱۴:۳۰ مشغول خرید در شهرک والفجر حکیمیه بود و دقایقی پسر خود را در ماشین تنها گذاشت.

همان موقع سر پسر از پنجره بیرون بود که پدر ریموت قفل در خودرو را زد و هم زمان شیشه پنجره بالا رفت. به دنبال آن سر پسر خردسال لای شیشه گیر کرد و تا رسیدن پدر، پسرک خفه شد و جان سپرد. بنا بر این گزارش، بازپرس ویژه قتل دستور داد تا جسد پسر چهار ساله برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شود.

کشف ساندویچ‌های تریاکی در فرودگاه امام خمینی (ره)

سرهنگ محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور، اظهار کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر به صورت ویژه از سوی پلیس فرودگاه‌های کشور دنبال می‌شود و در همین راستا نیز کارکنان پلیس مستقر در فرودگاه امام خمینی (ره)، حین انجام اقدامات کنترلی به بار همراه یکی از مسافران خروجی از کشور مشکوک شدند که در بازرسی دقیق از بار همراه وی ۱۲ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک که در دستگاه ساندویچ ساز جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه مبارزه با جرایم به ویژه قاچاق موادمخدر با قاطعیت پیگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: متهم دستگیر و به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شد.

مرگ هولناک پسربچه ۱۸ ماهه زیر لاستیک خودروی پدربزرگ

علیرضا صارمی مدیر روابط عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی استان همدان اظهار کرد: یک پسر بچه ۱۸ ماهه در روستای علوی شهرستان ملایر در حیاط خانه مشغول بازی بوده است که پدربزرگ او درحال رانندگی به صورت دنده عقب او را زیر می‌کند و پسر بچه زیر لاستیک خودروی پدربزرگ خود جان می‌دهد.

مرگ موبایل‌قاپ هنگام فرار

این حادثه چند روز قبل در یکی از خیابان‌های مرکزی پایتخت رخ داد. ماجرا از این قرار بود که دو سارق سوار بر موتور بودند که پس از قاپیدن موبایل یکی از طعمه‌های خود اقدام به فرار کردند. مالباخته فریاد می‌کشید و از مردم درخواست کمک می‌کرد. همین باعث شد تا سارقان دستپاچه شوند و هنگام فرار با خودرویی تصادف کنند.

این تصادف به واژگون شدن موتور منجر شد و یکی از سارقان نیز به‌شدت زخمی شده و از هوش رفت. سارق دوم با وجود اینکه آسیب دیده و در تصادف زخمی شده بود قصد فرار داشت اما در محاصره مردم گرفتار شد. دقایقی از این حادثه می‌گذشت که پلیس و اورژانس در محل حاضر شدند و مجروحان این حادثه نیز به بیمارستان انتقال یافتند.

هر دو تحت درمان قرار گرفتند که اقدامات درمانی برای نجات یکی از آنها فایده‌ای نداشت و به کام مرگ رفت. در ادامه تحقیقات مشخص شد که سارقان سوار بر موتور می‌شدند و به‌صورت سریالی موبایل‌قاپی می‌کردند اما چند ثانیه پس از آخرین سرقت خود دچار حادثه شدند که مرگ یکی از سارقان را رقم زد. متهم دیگر نیز پس از درمان به دادسرای ناحیه ۳۴ تهران انتقال یافت و در بازجویی‌ها به موبایل‌قاپی‌های سریالی اقرار کرد. تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

قتل جوان روستایی در کرمانشاه

سرهنگ علی کرمی رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه، اظهار کرد: پس از قتل جوان ۳۲ ساله‌ای در روستاهای اطراف شهرستان کرمانشاه، رسیدگی به موضوع در دستور کار کاراگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی قاتل ۳۵ ساله و مخفیگاه وی در یکی از نقاط حاشیه‌ای شهر کرمانشاه شدند و پس از هماهنگی با مقام قضائی وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به ارتکاب قتل، انگیزه خود را از این جنایت اختلافات خانوادگی عنوان کرد. پرونده در این خصوص تشکیل شد و قاتل دستگیر شده به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی معرفی شد.

کد خبر 578694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.