اصفهان؛ اولین کلانشهر ایران در نصب پلاک‌های پستی هوشمند

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه اصفهان به‌عنوان اولین کلانشهر کشور، اقدام به نصب پلاک‌های پستی هوشمند کرده است، گفت: کیو آر کدهای پستی، حاوی اطلاعات کدهای پستی واحدهای مسکونی، تجاری و اداری با قابلیت به‌روزرسانی است.

سید حمیدرضا ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نصب پلاک‌های پستی هوشمند در اصفهان به‌عنوان اولین کلانشهر کشور، اظهار کرد: با این اقدام املاک شهر پس از ۲۰ سال شاهد پلاک‌های جدید می‌شود.

وی افزود: پلاک‌های دارای کیو آر کد در مناطق هشت و ۱۰ شهرداری اصفهان نصب شده است و قرارداد اجرای این پلاک‌ها در منطقه ۱۲ شهرداری نیز در حال امضا است و بر اساس اولویت‌بندی در سایر مناطق نیز نصب خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای نصب پلاک‌های جدید باید صحت‌سنجی اطلاعات انجام شود، خاطر نشان کرد: امروزه استفاده از اطلاعات مکانی و سرویس‌های مکان‌مبنا در فعالیت‌های شهری و ارائه خدمات به شهروندان به‌طور چشمگیری رو به افزایش است و بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها و خدمات شهر وابسته به وجود و به‌کارگیری اطلاعات مکانی و توصیفی پلاک‌های پستی ساختمان‌ها است.

وی اضافه کرد: با همکاری معاونت‌های برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی و خدمات شهری، سازمان زیباسازی، شهرداری‌های مناطق پانزده‌گانه و اداره کل پست استان اصفهان، عملیات برداشت و به‌روزرسانی بانک اطلاعات کدهای پستی در محل، همراه با تولید و نصب پلاک‌های آبی و پستی در تمام مناطق شهرداری انجام خواهد شد.

ابطحی با اشاره به مزایای استفاده از پلاک‌های هوشمند پستی، تصریح کرد: کاهش هزینه‌های اجرایی، آنلاین بودن و قابلیت به‌روزرسانی اطلاعات پلاک، قابلیت خوانش کیو آر کد روی پلاک از فاصله یک‌ونیم متری، استفاده در خدمات اورژانسی و حوادث و قابلیت نمایش موقعیت مکانی ملک روی نقشه از جمله این مزایا به شمار می‌رود.

وی افزود: پیش‌بینی قابلیت ارسال موقعیت مکانی دقیق با اسکن کیو آر کد مندرج روی پلاک‌های پستی به سامانه‌های مکان‌مبنا از جمله فروشندگان کالا و خدمات و تاکسی‌های اینترنتی و پیش‌بینی قابلیت استفاده در تمام سامانه‌هایی که به نحوی از طریق موقعیت‌های مکانی در حال سرویس‌دهی به شهروندان است، از دیگر مزایای پلاک‌های هوشمند جدید است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان افزود: کیو آر کدهای پستی، حاوی اطلاعات کدهای پستی واحدهای مسکونی، تجاری و اداری با قابلیت به‌روزرسانی است.

وی تاکید کرد: امکان ارائه اطلاعات مورد نیاز شهروندان نظیر کد نوسازی و خدمات مرتبط، ارائه اطلاعات نزدیک‌ترین ایستگاه‌های اتوبوس، مترو و دوچرخه، نمایش نشانی پستی صحیح ملک بر اساس آخرین وضعیت بانک اطلاعاتی مرتبط با اسامی به‌روز معابر و اطلاعات توصیفی اداره پست، نیاز نداشتن به تعویض فیزیکی پلاک نصب شده در صورت ایجاد تغییرات در عرصه و اعیان هر ملک از دیگر مزایای پلاک‌های جدید است.

اصفهان؛ اولین کلانشهر ایران در نصب پلاک‌های پستی هوشمند

کد خبر 578683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.