حضور در جبهه با دست‌ بردن در شناسنامه

شهید «بهزاد عابدینی‌نجف‌آبادی» با شروع جنگ بدون درنگ در تاریخ تولد شناسنامه‌اش دست برد تا دو سال بزرگ‌تر نشان داده شود؛ فرمانده گردان لشکر هشت نجف اشرف که نهم خردادماه سال ۱۳۶۷ آسمانی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهید «بهزاد عابدینی‌نجف‌آبادی» یکم شهریورماه ۱۳۴۴ در شهرستان نجف‌آباد اصفهان متولد شد. او در ۱۶ سالگی برای نخستین‌بار از طریق بسیج عازم جبهه شد و در اکثر عملیات‌ها حضور یافت. سرانجام نهم خردادماه سال ۱۳۶۷ در منطقه سردشت بر اثر اصابت گلوله به سر به شهادت رسید.

خواهر شهید عابدینی درباره او گفته است: «در زمان انقلاب در شعار نوشتن روی دیوارها فعال بود. خیلی بی‌باک بود، در بیشتر تظاهرات‌ها شرکت می‌کرد. با این که حکومت نظامی بود، برای خرید از خانه بیرون می‌رفت و با آن سن کم بدون ترس جلوی سربازها می‌ایستاد و جوابشان را می‌داد، دقیقاً از سال ۱۳۵۷ در بحبوحه انقلاب با وجود این که همه قبول کرده بودیم که پیروز هستیم، رادیو و تلویزیون هنوز ترانه پخش می‌کرد و از انقلاب صحبتی در رادیو نبود، او نمی‌گذاشت ما رادیو و تلویزیون روشن کنیم و دقیقاً به طرف سرباز اسلام شدن پیش می‌رفت. با تشکیل بسیج بیشتر وقت خود را در مسجد امام حسن (ع) بود و در گشت‌های شبانه و آموزش نظامی حضور داشت و در کلاس‌های قرآن و نهج‌البلاغه شرکت می‌کرد.»

به نقل از این خواهر شهید هم‌چنین آمده است: «بعد از شهادت او، ما متوجه شدیم که چه کارهایی برای دیگران کرده است، حقوق جبهه‌اش را بلافاصله به حساب مستحقی که سراغ داشت، واریز می‌کرد و حتی لباس‌هایش را به نیازمندان می‌داد.»

کد خبر 578654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.