صعود دراماتیک تیم فوتبال مونزا  به سری‌آ

تیم فوتبال مونزا، که بیش از یک قرن حضور در لیگ‌های پایین‌تر، با انجام یک بازی هیجان‌انگیز در پلی‌آف صعود، که هفت گل داشت، حالا در سطح اول فوتبال ایتالیا بازی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال مونزا پس از پیروزی دراماتیک چهار بر سه در وقت اضافه مقابل تیم پیزا در فینال پلی آف، برای اولین بار در تاریخ خود به سری آ صعود کرد.

آنها شصت‌ونهمین باشگاه متفاوتی خواهند بود که در سری آ بازی می‌کنند، و همچنین دوازدهمین تیم مختلف از منطقه لمباردی ایتالیا که در سطح اول این لیگ حاضر هستند.

بیانکوروسی‌ها که هرگز در سطح بالای فوتبال ایتالیا بازی نکرده‌اند، پس از اینکه هم تیمی‌های جوزپه ماستینو در تیم پیزا با پایان دقیقه ۹۰، امیدهای خود را برای برتری از دست دادند، با برتری مهم جایگاه خود را برای صعود محکم کردند.

گل‌های لوکا مارونه و کریستین گیتکایر باعث شد که تیم مونزا که در استادیو بریانتو متعلق به سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیا و رئیس سابق میلان بازی می‌کنند، با پیروزی شش بر چهار در مجموع، تاریخ ساز شود.پسران جیووانی استروپا در تیم مونزا در ابتدای بازی دیشب، می‌دانست که یک تساوی پس از پیروزی دو بر یک در زمین خانگی در بازی اول، آنها را به یک رؤیای تاریخی می‌رساند. با این حال، گل‌های ارنستو تورگروسا و هیورتور هرمانسون در ۹ دقیقه اول برای تیم حریف، آنها را مجبور به حمله کرد و خوزه ماچین و گیتکایر به گل‌های پیزا پاسخ دادند تا تیمشان به مسیر بازی بازگردد.

به نظر می‌رسید که امیدهای مونزا با گلزنی ماستینو برای پیزا، از بین برود، اما درخشش در وقت‌های اضافه، باعث شد آن‌ها موفق شوند پنالتی‌ها را دفع کنند تا اولین موفقیت بزرگ برای باشگاه رقم بخورد.

در صحبت با Sky Italy پس از پیروزی مونزا، نخست‌وزیر سابق ایتالیا میزان جاه‌طلبی‌اش برای این باشگاه، از جمله بالاترین افتخارات داخلی و اروپایی را فاش کرد. او گفت: "ما یک سال جنگیدیم و به یک نقطه عطف تاریخی رسیدیم. مونزا از سال ۱۹۱۲ [زمانی که باشگاه تأسیس شد] هرگز در سری آ حضور نداشته است. "امروز ما به آنجا رسیدیم، این یک چیز فوق‌العاده برای ما و برای همه شهروندان بریانزا است. اکنون می‌خواهیم اسکودتو را ببریم، به لیگ قهرمانان اروپا برویم و آن را نیز ببریم. در زندگی، من به برنده شدن عادت کرده‌ام."

کد خبر 578648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.