سامانه رانش قطارهای قدیمی تهران به‌روز رسانی می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران گفت: در قرارگاه حمل‌ونقل عمومی با همکاری جهاد دانشگاهی در قالب پروژه‌ای به دنبال به‌روز رسانی سامانه رانش برخی از قطارهای قدیمی هستیم تا بتوانیم این سامانه‌ها را با سامانه‌های رانش جدید جایگزین کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی شفیعی با اشاره به سرانجام خرید تجهیزات مترو تهران، اظهار کرد: تعدادی از اقلام مترو، مصرفی است که برای تعمیر و نگهداری‌های دوره‌ای مثل ترمز، چرخ، تجهیزات داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما موجودی برخی از این اقلام حیاتی و استراتژیک در برهه‌ای از زمان صفر شده بود.

وی با بیان اینکه برای تأمین برخی اقلام مترو، موفق به سفارش‌گذاری و خرید شدیم، ادامه داد: به عنوان مثال بخش عمده‌ای از سفارش چرخ‌های ما پس از ثبت سفارش و خرید، هم اکنون ترخیص شد و در حال تحویل است و این روند ادامه دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومانی اخیر در این حوزه منعقد شد که بخش عمده‌ای از نیاز حیاتی ما را تأمین می‌کند و برخی از این تجهیزات به سرعت به دست ما می‌رسند و بخشی دیگر نیز طی پنج یا شش ماه آینده در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص استفاده از توان شرکت‌های داخلی در تأمین تجهیزات مورد نیاز مترو، گفت: در بازدید شهردار تهران از کارخانه واگن سازی و مجموعه بهره برداری مترو، مقرر شد که نمایشگاهی از اقلام مورد نیاز که در حال حاضر با کمبود آنها مواجه هستیم، در معرض نمایش قرار گیرد تا تولیدکنندگان با اطلاع از قطعات مورد نیاز، در صورت توان تولید این قطعات، با اعلام آمادگی خود زمینه تأمین این قطعات در داخل را فراهم کنند.

شفیعی خاطرنشان کرد: در قرارگاه حمل‌ونقل عمومی با همکاری جهاد دانشگاهی در قالب پروژه‌ای به دنبال به‌روز رسانی سامانه رانش برخی از قطارهای قدیمی هستیم تا بتوانیم این سامانه‌ها را با سامانه‌های رانش جدید جایگزین کنیم.

کد خبر 578643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.