توصیف شب کابوس وار فرانسه از زبان همسر تیاگو!

جولیا ویگاس همسر هافبک لیورپول می‌گوید در میان هرج و مرج، او را برای حفظ امنیت خود، با اسکورت از استادیوم بیرون کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲ شنبه شب گذشته به میزبانی شهر سنت دنیس فرانسه و در ورزشگاه استاد دو فرانس برگزار شد.

فینال با ۳۵ دقیقه تأخیر آغاز شد و دلیل آن سازماندهی ضعیف پلیس فرانسه و هجوم برخی هواداران بدون بلیط لیورپول به داخل ورزشگاه بود. برخی از هواداران با اسپری فلفل و حمله توسط پلیس و گروه‌های محلی مورد حمله قرار گرفتند، زیرا آنها به سختی وارد استادیوم شدند و شرایط عجیبی را تجربه کردند.

همسر تیاگو ستاره لیورپول شاهد مشکلات زیادی بود زیرا او نبود سازماندهی و امنیت توسط پلیس فرانسه را مقصر اصلی این حادثه دانست. وی با انتشار پستی در استوری اینستاگرام نوشت: «دوست ندارم در مورد این چیزها نظر بدهم اما این بار باید نظر خودم را بیان کنم. فینال شنبه شب، یک کابوس کامل بود و این به فوتبال مربوط نمی‌شود، بلکه بسیار فراتر از فوتبال و نتیجه است. «به دلیل نبود سازماندهی و امنیت، لحظات ترسناک زیادی وجود داشت. او گفت: «مداوم توسط گروه‌های دزدی که می‌خواستند به ما حمله کنند تهدید می‌شدیم و بدون بلیط وارد ورزشگاه می‌شدیم. به همین دلیل هواداران زیادی از تماشای بازی فینال شدند. پلیس به طرف خانواده‌ها و هواداران گاز اشک‌آور پرتاب کرد و تعدادی از آنها نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. همه آنها آدم‌های بی گناه بودند.

"به دلیل این همه دردسر، ما مجبور شدیم برای امنیت خود ورزشگاه را با اسکورت ترک کنیم. باید کاری انجام داد، این گونه اتفاقات در هیچ رویدادی نمی‌تواند رخ دهد و ما خواهان مسئولیت پذیری هستیم. اتفاقات می‌توانست خیلی بدتر از این باشد."

بیلی هوگان، مدیرعامل لیورپول تأیید کرد که لیورپول درخواست تحقیقات کامل در مورد هرج و مرج اطراف ورزشگاه را داشته است زیرا او این اتفاقات را "غیرقابل قبول" توصیف کرد.

او گفت: "ورود به ورزشگاه و برهم زدن امنیت در محوطه، کاملاً غیرقابل قبول بود و رک و پوست کنده برخورد با هواداران ما نیز خیلی بد بود." همانطور که با یوفا صحبت کردیم، خواستار تحقیقات کامل و شفاف هستیم؛ تحقیقات مستقلی که می‌تواند به اثبات حقایق کمک کند.

«کاملاً ضروری است که ما بفهمیم چه اتفاقی افتاد و چگونه در موقعیتی قرار گرفتیم که امنیت مردم به خطر افتاد. این مهم است که بفهمیم چه اتفاقی افتاده است، اما همچنین مهم است که مطمئن شویم و درس‌بگیریم و اطمینان حاصل کنیم که دیگر هرگز این اتفاقات تلخ تکرار نمی‌شود.»

کد خبر 578633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.