زیباسازی شهر رییکا با خانه‌سازی برای گربه‌ها

شهرداری رییکا کرواسی برای افزایش جذابیت ظاهری شهر و همچنین آگاهی‌رسانی در مورد توجه به رفاه حیوانات ولگرد شهری مانند گربه‌ها، از کودکان ۹ تا ۱۳ ساله شهر درخواست کرده است تا به کمپین ساخت خانه‌های کوچک برای حیوانات بپیوندند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری رییکای کرواسی گزارش داده است که گربه‌های ولگرد شهر به زودی صاحب خانه می‌شوند. کودکان بین ۹ تا ۱۳ سال این فرصت را خواهند داشت تا در کارگاه‌های آموزشی بهار و تابستان مرکز جوانان شهر شرکت کنند و در آن خانه‌های چوبی برای حیوانات ولگرد شهر بسازند.

طبق یک بیانیه مطبوعاتی، ساخت و نصب سازه‌های چوبی چندین هدف را دنبال می‌کند. اول اینکه گربه‌های خیابانی را در برابر شرایط آب‌وهوایی سخت، بلایای طبیعی و سایر خطراتی که رفاه آنها را تهدید می‌کند، محافظت می‌کند.

زیباسازی شهر رییکا با خانه‌سازی برای گربه‌ها

هدف دوم این است که چنین تصمیمی دانش کودکان را در مورد نحوه کار با چوب و ساختن سازه در سنین پایین ارتقا می‌دهد.

سومین دلیل ساخت این خانه‌های کوچک، بحث زیباسازی شهر است زیرا نجاران جوان خانه‌های چوبی را با طرح‌های زیبا تزئین خواهند کرد که در ۱۵ منطقه شهری نصب خواهد شد.

علاوه بر این، آگاهی‌رسانی در مورد حیوانات ولگرد شهر نیز یکی دیگر از اهداف پروژه است و به نوعی شهروندان را تشویق می‌کند تا شرایط زندگی گربه‌های بی‌پناه را بهتر درک کنند. این پروژه باید ساکنان را ترغیب کند تا داوطلبانه ابتکار عمل داشته باشند و هرکس اقدامات دوستدار حیوانات را در منطقه زندگی خود انجام دهد.

زیباسازی شهر رییکا با خانه‌سازی برای گربه‌ها

طبق گزارش‌ها، اجرای این پروژه در مجموع ۲۵ هزار کرون (بیش از ۳۳۰۰ یورو) هزینه خواهد داشت که اداره بهداشت و رفاه اجتماعی شهر ۲۰ هزار کرون (بیش از ۲۶۰۰ یورو) برای خرید مواد لازم فراهم کرده است و مابقی توسط مرکز جوانان رییکا تأمین می‌شود که حقوق رهبران این کارگاه را فراهم می‌کند.

کد خبر 578630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.