متروپل تلنگری برای شهرداری اهواز است

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: حادثه متروپل می‌تواند تلنگری برای شهرداری اهواز باشد تا ساختمان‌های ناایمن را شناسایی کند.

احمد سراج در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن تسلیت به خانواده جان‌باختگان حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان، اظهار کرد: این اتفاق می‌تواند یک تلنگر و هشدار برای شهرداری اهواز باشد که هرچه سریع‌تر مکان‌هایی که چنین مشکلاتی دارند را اعلام کند و از طریق دستگاه قضائی پیگیر حفظ امنیت ساختمان‌ها باشد تا از وقوع بحران پیشگیری شود.

وی افزود: پیش از واگذاری اجراییات به سازمان همیاری شهرداری‌ها مشکلاتی از جمله استخدام غیرقانونی ۶۹ نفر وجود داشت و مسائلی مانند زمین‌خواری، ساخت‌وساز غیرمجاز، سد معبر و مشاغل مزاحم مشکلات جدیدی نیست و در گذشته نیز وجود داشته است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: در طرح جدید اجرا شده و تنها پرداخت حقوق و مدیریت ۴۱۳ نفر از کارکنان را به سازمان همیاری‌ها سپرده شده است که علاوه‌بر افزایش نیافتن تعداد نیروها، ۱۱ نفر نیز کاهش یافته‌اند که نشان‌دهنده نظم ایجاد شده در نیروی انسانی است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که مباحث پشتیبانی، ماشین‌آلات و مسائل حقوقی تفکیک شده‌اند، به گونه‌ای که مسئولیت آنها بر عهده مناطق گذاشته شده است و سازمان همیاری‌ها در این خصوص مسئولیتی ندارد. گره ماجرا این است که مناطق شهرداری زیر بار مسئولیت این موارد در منطقه خود نمی‌روند و با مجموعه اجراییات کمک و همکاری لازم را ندارند.

سراج خاطرنشان کرد: طرح واگذاری اجراییات به سازمان همیاری‌ها طرح جدیدی بود که همزمان در بعضی از کلان‌شهرها اجرا می‌شود و نتیجه خوبی داشته است و نمی‌توانیم در یک مدت کوتاه آن را تأیید یا رد کنیم، چرا که نیازمند زمانی حدود یک ساله برای شناسایی طرح هستیم.

کد خبر 578604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.