دو پروژه ملی کرج در دوره ششم شورا به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: در کنار دو پروژه بزرگ قطار شهری و بزرگراه شمالی کرج، مطالبات اصلی مردم، مدیریت پسماند، کاهش ترافیک و رفع سایر مشکلات است که طبق اولویت‌بندی‌ها به وعده‌های خود عمل خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد چپردار امروز _دوشنبه نهم خردادماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به طولانی شدن زمان احداث دو پروژه بزرگ قطار شهری و بزرگراه شمالی کرج، اظهار کرد: با اهتمام مدیریت شهری در دوره ششم شورای شهر این دو پروژه به سرانجام می‌رسد.

وی تصریح کرد: پروژه‌های اساسی و بزرگی همچون قطار شهری و بزرگراه شمالی کرج منابع اعتباری زیادی نیاز دارد و نباید ما را از مطالبات اصلی مردم بازدارد، بر همین اساس در کنار این دو پروژه به سایر نیازهای مردم کرج رسیدگی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه راه‌اندازی ایستگاه گلشهر تا چهارراه طالقانی قطار شهری جزو مطالبات شهروندان است، ادامه داد: به اندازه تعهدات و ظرفیت‌ها پای کار هستیم و دو پروژه قطار شهری و کمربند شمالی را به کمک منابع استانی و ملی تکمیل و تسریع خواهیم کرد.

وی گفت: در شورای پنجم صحبت از آماده‌شدن ایستگاه‌های طالقانی و گلشهر خط دو قطار شهری کرج به میان آمد در حالی که تجهیزات از جمله پله‌های برقی و هواکش‌ها نصب نشده بود و ما به جهت رفع نواقص صبر کردیم.

چپردار تاکید کرد: افتتاح ایستگاه ۴۵ متری گلشهر تا طالقانی کرج مشکلات ترافیکی مردم را برطرف نخواهد کرد و بهتر بود که آغاز افتتاح ایستگاه‌ها را از میدان شهید سلطانی آغاز می‌کردند تا از پایانه قطار شهری بین تهران–کرج بخشی از مسافران را در نقاطی از مرکز شهر جابه‌جا کند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تلاش‌ها بر این معطوف شده است که خط دو قطار شهری بین میدان شهید سلطانی در شرق کرج و در ادامه خط ریلی تهران–کرج به چهارراه طالقانی کرج متصل شود و طبق پیش‌بینی‌ها، انجام این طرح حدود دو سال زمان می‌برد. البته راه‌اندازی ایستگاه گلشهر تا چهارراه طالقانی جزو مطالبات مردم است و به‌زودی تست‌های فنی و مقدماتی این ایستگاه‌ها انجام خواهد شد.

لزوم همکاری وزارت راه و شهرسازی در تکمیل پروژه بزرگراه شمالی

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان البرز در تاریخ هجدهم فرودین‌ماه سال جاری، گفت: در این سفر با اختصاص ۲۵ هکتار زمین برای ساخت دپوی متروی کرج، گام اساسی در این زمینه برداشته شد، همچنین سهم اعتباری دولت از بزرگراه شمالی کرج تا ۵۰ درصد افزایش یافت و این حمایت ملی در صورت اجرای مصوبات موجب خواهد شد تا پروژه با جدیت ادامه یابد.

وی تاکید کرد: قرار است وزارت راه و شهرسازی در تکمیل پروژه بزرگراه شمالی کرج به مدیریت شهری کمک کند تا هرچه سریع‌تر ترافیک ورودی شرقی کرج روان‌سازی شود.

چپردار از ساماندهی پسماندهای کرج و منطقه حلقه دره به عنوان یکی از مطالبات به حق مردم یاد کرد و گفت: از این جهت از مردم عذرخواهی می‌کنیم و شرمنده آنها هستیم زیرا معتقدیم در حوزه پسماند به مردم کرج جفا شده است و باید مدیریت‌های پسماند در سال‌های گذشته ساماندهی می‌شد.

وی با بیان اینکه برای مدیریت پسماندها در کلان‌شهر کرج برنامه داریم و در شرف انعقاد قراردادی هستیم که خروجی آن مورد رضایت مردم قرار می‌گیرد، ادامه داد: در ادوار گذشته سازمان مدیریت پسماند و معاونت خدمات شهری در این حوزه عملکرد قابل قبول نداشته است و برای داشتن عملکرد خوب، باید نقاط ضعف مدیریت خود را بشناسیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: طرح تحقیق و تفحص از سازمان مدیریت پسماند شهرداری در شورای اسلامی شهر تصویب شده است و به مردم نوید می‌دهیم روزانه ۱۵۰۰ تن پسماند تولیدی استان را مدیریت و ساماندهی کنیم، همچنین به دنبال انعقاد قرارداد با کارخانه زباله‌سوز در محل "حلقه‌دره" هستیم.

کد خبر 578552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.