گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه ایران و فنلاند

وزیر امور خارجه کشورمان با همتای فنلاندی خود در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایمنا، حسین امیرعبداللهیان و پکا هاویستو در خصوص آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله بحران اوکراین به صورت تلفنی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو ضمن اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه فنلاند به تهران و توافقات به عمل آمده، اعلام آمادگی کرد که مسیر توسعه همکاری‌های میان ایران و فنلاند بیش از پیش گسترش یابد.

وی با انتقاد از بی تصمیمی آمریکا و با اشاره به جدی بودن جمهوری اسلامی ایران، بر اراده تهران در رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار تاکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به حمایت از تداوم آتش بس در یمن، بر لزوم لغو محاصره کامل انسانی این کشور و حل و فصل بحران یمن در چارچوب گفت و گوهای یمنی - یمنی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص جنگ اوکراین اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران مخالف جنگ است و هر دو طرف درگیری در کیف و مسکو را به گفت و گو و پایان دادن به جنگ دعوت می‌کند و راه حل را در دیپلماسی و مذاکره می‌داند.

پکا هاویستو نیز در این خصوص ابراز امیدواری کرد گفت و گوهای روسی- اوکراینی با کمک کشورهای مختلف و از جمله ایران به حل و فصل مسالمت‌آمیز این بحران کمک خواهد کرد.

وزیر امور خارجه فنلاند با گرامیداشت نودمین سالگرد برقراری مناسبات دیپلماتیک بین دو کشور، مناسبات ایران و فنلاند را مهم خواند.

وی نسبت به حصول توافق مطلوب در مذاکرات وین ابراز امیدواری و بر توسعه و گسترش همکاری‌ها بین تهران و هیلسنکی تاکید کرد.

منبع: مهر

کد خبر 578536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.