لزوم هم افزایی همه دستگاه‌ها برای افزایش جمعیت

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان از مسئولان درخواست کرد با هم افزایی دستگاه‌های مختلف اجرایی، مشکلات رشد جمعیت را مرتفع کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عفت پدرام فر در شست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر کاشان اظهار کرد: افزایش جمعیت موضوع مهمی است که هم افزایی همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

وی افزود: امروزه به علت هجمه‌های مختلف دشمنان حوزه زنان و خانواده با چالش‌های بسیاری مواجه است که مسؤولیت همه ما را سنگین‌تر می‌کند در حالی که اعتلای جایگاه حقیقی زنان و خانواده، اعتلای نظام اسلامی و کشورمان است که با تمام توان در این مسیر گام برمی‌داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان با بیان اینکه مقام معظم رهبری چندین سال است به مساله جمعیت و فرزندآوری تاکید ویژه دارند، تصریح کرد: متأسفانه در این سال‌ها کمتر به این موضوع پرداخته شده و باید بر اساس چشم‌انداز در تحقق اهداف جمعیتی کشور عمل کنیم تا در دهه‌های آتی دچار بحران و معضلی به نام کاهش جمعیت و کمبود نیروی مولد یا پدیده سالمندی نباشیم.

پدرام فر اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت قرارگاه جمعیت و نظرات استادان، نخبگان، پیشکسوتان، کارشناسان و صاحب‌نظران می‌توان نسبت به جوان‌سازی جمعیت به صورت اصولی اقدام کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان تربیت مربیان در این حوزه را از جمله فعالیت‌های ضروری در این خصوص دانست و گفت: کارگاه آموزشی مدرسین افزایش جمعیت در حال حاضر برگزاری است که می‌توان به عنوان یک زیر ساخت خوب از آن یاد کرد.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات بانوان شاغل در زمینه فرزندآوری، خاطرنشان کرد: بانوان شاغل نیازمند حمایت هستند تا دغدغه آنان در امر فرزندآوری و تربیت فرزندان و حضور در جامعه کاهش یابد.

کد خبر 578507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.