از ماجرای ربوده شدن دختر ۱۷ ساله تا چرخ شدن انگشت دست پسر ۲ ساله در چرخ گوشت

ماجرای ربوده شدن دختر ۱۷ ساله، خشک شدن سارق کابل برق حین سرقت، حمله گرگ گرسنه به یک مرد، چرخ شدن انگشت دست پسر دو ساله در چرخ گوشت، پایان شرارت یک خانواده، بازداشت شرور سابقه‌دار در تهران را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در خصوص خبری که چهارم خردادماه سال جاری در فضای مجازی مبنی بر آدم‌ربایی یک دختر ۱۷ ساله سنندجی منتشر شده بوده، اظهار کرد: براساس بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده دستگاه قضائی استان، موضوع آدم‌ربایی منتفی بوده، صحت ندارد و این خانم به علت مشکلات روحی و روانی دست به خودکشی زده است.

وی افزود: این دختر ۱۷ ساله از پنجره خانه پدری خود را به پایین پرت کرده و بعد از اعزام به بیمارستان، تحت درمان قرار گرفته و هم‌اکنون حال عمومی او مساعد گزارش شده است. از آنجا که این در این حادثه هیچ‌گونه آدم ربایی در میان نبوده، موضوع وصف مجرمانه نداشته و از سویی دیگر هیچ فردی شکایتی به دادگستری کردستان ارائه نکرده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان تأمین امنیت اجتماعی و روانی مردم استان خط قرمز دستگاه قضائی دانست و خاطرنشان کرد: با افرادی که مخل نظم و امنیت عمومی، اجتماعی و روانی مردم باشند با قاطعیت و بدون هیچ‌گونه مماشاتی برخورد خواهد شد. انتظار دستگاه قضائی از مردم استان کردستان این است که به شایعات توجهی نداشته باشند و هرگونه اطلاع‌رسانی در این موارد را از منابع مشخص و موثق پیگیری کنند.

خشک شدن سارق کابل برق حین سرقت

علیرضا صارمی مدیر روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان همدان اظهار کرد: درپی انتقال جسد یک فرد به پزشکی قانونی شهرستان ملایر مشخص شد نامبرده ۳۵ سال دارد و هنگام تلاش برای بریدن و سرقت کابل‌های برق فشار متوسط، دچار برق گرفتگی شده است.

وی افزود: نامبرده به علت شدت جراحات وارده از برق گرفتگی جان خود را از دست داده و بالای تیر انتقال کابل گرفتار می‌شود. براساس نتایج حاصل از معاینات تخصصی پزشکی قانونی، این فرد به علت فشار زیاد برق و سوختگی شدید جان باخته است.

مدیر روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان همدان خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۹ نفر بر اثر برق گرفتگی در استان همدان جان خود را از دست دادند که بیشترین موارد مربوط به فصل تابستان است.

حمله گرگ گرسنه به یک مرد

سرهنگ سعید حسنی فرمانده انتظامی شهرستان فراهان اظهار کرد: درپی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر حمله گرگ گرسنه به فردی در یکی از روستاهای بخش خنجین شهرستان فراهان، بلافاصله مأموران انتظامی و کارشناسان اداره محیط زیست این شهرستان به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که یک قلاده گرگ گرسنه با حمله به مردی ۳۴ ساله، او را به شدت مجروح کرده است. پس از حضور به هنگام، نیروهای امدادی در محل مذکور، اقدامات اولیه درمانی از سوی آنها انجام شده و فرد آسیب دیده به منظور درمان روند تکمیلی درمان، به بیمارستان، ولی عصر شهرستان اراک انتقال داده شد. همچنین با اقدام پلیس و مأموران اداره محیط زیست گرگ گرسنه و وحشی مهار شد.

چرخ شدن انگشت دست پسر ۲ ساله در چرخ گوشت

بی‌احتیاطی والدین سبب فرورفتن دست پسر بچه دو ساله در میان چرخ‌دنده‌های چرخ گوشت و آسیب‌دیدگی انگشتان وی شد. با تماس و اعلام این حادثه به سامانه ۱۲۵ با حضور دو تیم امداد و نجات در مرکز درمانی، کودک مصدوم برای انجام عمل جراحی تخصصی و رهایی دست به بیمارستان الزهرا اصفهان اعزام شد.

برای پیشگیری از وقوع حوادث مشابه به والدین توصیه می‌شود با انتخاب چرخ‌گوشت‌های با گلویی بلند و باریک، از قرار دادن این وسیله در ارتفاع پایین و در دسترس کودکان خودداری و پس از استفاده دستگاه را از پریز برق خارج کنند.

پایان شرارت یک خانواده

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: این باند اراذل و اوباش که اعضای یک خانواده بودند و اقدامات بزهکارانه و مخل نظم و امنیت را با مشارکت یکدیگر انجام می‌دادند، با اقدامی اطلاعاتی، عملیاتی و با هماهنگی قضائی انتظامی شناسایی شدند.

وی افزود: پس از تحصیل دلایل و مستندات لازم در یک عملیات منسجم متلاشی و اعضای آن دستگیر و تحت قرار قانونی بازپرس رسیدگی کننده قرار گرفتند. اعضای این باند تبهکاری با اقداماتی نظیر ایراد ضرب و جرح عمدی با قمه و شمشیر، قدرت‌نمایی با سلاح گرم، اخاذی و زورگیری، مزاحمت و تعرض به نوامیس افراد و زمین‌خواری مرتکب جرایم متعددی شده‌اند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۰ نفر از شهروندان از این افراد شاکی بوده و خواهان اشد مجازات آنها هستند. عرصه بر اراذل و اوباش روز به روز تنگ‌تر می‌شود و اجازه ارتکاب جرم به آنها داده نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی خوبی میان دستگاه‌های قضائی، انتظامی و امنیتی استان در مبارزه با اراذل و اوباش و بزهکاران حرفه‌ای شکل گرفته و اجازه جولان به اراذل و اوباش داده نخواهد شد و در جهت تأمین امنیت مردم دستگاه قضائی محکم و قاطع ایستاده است.

بازداشت شرور سابقه دار در تهران

سرهنگ محمد جلینی سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: درپی اعلام یک فقره درگیری دسته جمعی و اخلال در نظم عمومی و ایجاد رعب و وحشت در محله شهدا، بلافاصله تیمی از مأموران کلانتری ۱۱۰ شهدا رسیدگی به موضوع را بر عهده گرفتند و به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه مأموران به محض حضور در محل مشاهده کردند تعدادی افراد با در دست داشتن سلاح سرد درحال درگیری هستند، افزود: مأموران به سرعت وارد عمل شدند و در محل دو نفر دستگیر و مابقی به سرعت متواری شدند. در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی هویت و مخفیگاه عامل اصلی درگیری شناسایی شد و در یک عملیات منسجم پلیسی با اخذ مجوز قضائی متهم در مخفیگاه دستگیر و دو قبضه سلاح سرد کشف شد.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه متهم از اراذل و اوباش سطح‌دار و سابقه‌دار این محل است، خاطرنشان کرد: متهم ۴۲ ساله در تحقیقات اولیه به جرم انتسابی، درگیری، استفاده از سلاح سرد، ایجاد رعب و وحشت و اخلال در نظم عمومی معترف شد. امنیت کشور خط قرمز پلیس است و پلیس با مخلان نظم و امنیت به جد برخورد خواهد کرد. متهمان و پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 578496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.