رفع ناترازی بانک‌ها برای ایفای نقش مؤثر در مسیر رشد اقتصاد کشور

مدیریت بازار ارز و اعمال سیاست‌های مناسب برای کنترل نرخ ارز از طریق بانک مرکزی با توجه به روند رو به رشد و افزایش درآمد ارزی کشور اجرایی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در جلسه امروز _یکشنبه هشتم خردادماه_ ستاد هماهنگی اقتصادی به ریاست رئیس جمهور، وضعیت بانک‌ها بر مبنای میزان مشارکت در تحقق رشد اقتصادی مدنظر دولت مورد بررسی قرار گرفت و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با اشاره اهمیت تأمین مالی در مسیر توسعه و رشد اقتصاد کشور، اظهار کرد: برنامه‌ها و اقدامات ناظر بر رفع ناترازی بانک‌ها، از جمله بازپرداخت بدهی‌های دولت به نظام بانکی تدوین و مصوبات لازم نیز از مراجع ذیربط اخذ و اجرایی شود.

در این جلسه موضوع مدیریت بازار ارز و اعمال سیاست‌های مناسب برای کنترل نرخ ارز از طریق بانک مرکزی مطرح و مقرر شد این سیاست‌ها با توجه به روند رو به رشد و افزایش درآمد ارزی کشور اجرایی شود.

همچنین موضوع کنترل قیمت کالاها در بازار مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به تأمین و ذخیره‌سازی مقدار مناسب کالاها، مقرر شد توزیع کالا در سراسر کشور به تناسب نیاز استان‌ها با سرعت و دقت ادامه یابد و ستاد تنظیم بازار و دیگر دستگاه‌های نظارتی بر این امر نظارت مستمر داشته باشند.

در این جلسه موضوع کامیون‌های وارداتی سال‌های گذشته و موجود در گمرکات کشور که برای ترخیص با مشکلاتی مواجه شده‌اند، نیز مطرح و مقرر شد کارگروهی با مشارکت دستگاه‌های ذیربط با رعایت ضوابط و مقررات قانونی وضعیت را بررسی و گزارشی با فوریت و در نظر گرفتن راهکار نهایی، برای اتخاذ تصمیم به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه کند.

کد خبر 578486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.