ضرورت اعلام گزارش حسابرسی آب و فاضلاب به شورای شهر تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بودجه و اعتباراتی که به آب و فاضلاب داده می‌شود، حتما باید حسابرسی و گزارش آن به شورای شهر داده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _ یکشنبه هشتم خردادماه_ اعضای شورای اسلامی شهر تهران در شصت و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران طرح «اصلاحیه مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه‌های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آب رسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب» را بررسی کردند.

در این جلسه مهدی پیرهادی اظهار کرد: یک فوریت این طرح در جلسه گذشته به تصویب رسید اما پیشنهاداتی مطرح شد که در این جلسه آن را قرائت می‌کنم.

وی ادامه داد: قرار شد ۱۶ نقطه مخزن نگهداری آب برای بوستان‌ها در زمان تنش آبی از محل تبصره سه تأمین شود و همچنین پنج میلیون مترمربع آب برای مناطق ۵، ۲۲، بوستان‌های چیتگر، قرچک و لویزان از محل تبصره سه اختصاص می‌یابد، یابد، چرا که یکی از مشکلات آبیاری این بوستان‌های جنگلی بود تا درختان دچار آسیب نشوند.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: همچنین بررسی دوره‌ای کیفیت آب از لحاظ آلایندگی میکروبی و شیمیایی و همچنین برطرف کردن معارضین تاسیساتی آب با پروژه‌های عمرانی همچون یادگار امام (ره)، شهید بروجردی و تقاطع‌های غیر همسطح مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد شرکت آب و فاضلاب در این سه پروژه به صورت ویژه همکاری کنند.

پیرهادی با بیان اینکه خرید شیرهای هیدرانت از سوی آتش‌نشانی با مشکل مواجه شده بود که سازمان آبفا خرید و نصب این شیرها را تقبل کرد، اضافه کرد: در نصب مخازن آب اضطراری شاهد عقب‌ماندگی هستیم که مقرر شد طی سال جاری و آینده این مسئله رفع شود و همچنین ۱۰ مخزن آب اضطراری در ۱۰ بیمارستان تعبیه شود و تعدیل مبلغ آب‌بها در برخی مناطق کم برخوردار مورد توجه قرار گرفت.

در ادامه این جلسه مهدی چمران گفت: در سال ۸۲ و زمانی که خادم رئیس کمیسیون بود اعلام شد که برای تکمیل شبکه فاضلاب تهران ۱۱۰ سال زمان لازم است و به فکر افتاده‌ایم و تبصره سه را گذاشتیم تا از این محل برای آب و فاضلاب درآمد کسب کنیم،

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این عوارض فقط باید صرف آب و فاضلاب باشد وگرنه نباید هزینه‌ای را به مردم در این زمینه تحمیل کرد و هر چیزی که برای آب و فاضلاب باشد،، آن را قبول می‌کنیم اما عوارض به شرطی که در جایگاه درست استفاده شود، خوب است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه و اعتباراتی که به آب و فاضلاب داده می‌شود حتماً باید حسابرسی انجام و گزارش آن به شورای شهر داده شود.

کد خبر 578473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.