۸ گیاه زیبا که باعث لوکس تر شدن خانه شما خواهد شد

نگهداری گل و گیاه آپارتمانی همیشه برای دکوراسیون داخلی و زیباتر کردن آن گزینه‌ای عالی و به صرفه است.

درواقع استفاده از گل و گیاه آپارتمانی در خانه می‌تواند انرژی شما را چند برابر کرده و یک روز خسته کننده را برای شما به روزی شاد و پرانرژی تبدیل کند. گل‌ها علاوه بر بوی خوب و اکسیژنی که در هوا پخش می‌کنند می‌توانند به لوکس‌تر شدن فضای خانه شما هم کمک کنند. ما در ادامه این مقاله به چند گیاه که به لوکس‌تر شدن خانه شما کمک می‌کنند اشاره می‌کنیم. پس با ما همراه شوید.

  1. گیاه ابلق یا برگ انجیری

ابلق یا برگ انجیری یکی از بهترین انواع گیاه آپارتمانی است که به دلیل وجود برگ‌های بزرگ و براقی که دارد ظاهر متفاوت و جذابی به عنوان یک گل و گیاه آپارتمانی ایجاد می‌کند. شما می‌توانید این گل را به صورت حضوری خرید کنید یا از خرید اینترنتی استفاده کنید و به این صورت گل ارزان قیمت تهیه کنید. گران‌قیمت‌ترین گل انجیری نوعی است که در آن قسمت‌های سفیدی نیز وجود دارد.

  1. گیاه بونسای

۸ گیاه زیبا که باعث لوکس تر شدن خانه شما خواهد شد

بونسای هم یکی دیگر از انواع گیاهان آپارتمانی است که جذابیت و زیبایی خاص و متمایزی نسبت به بقیه دارد. بونسای در واقع درختی است که داخل یک گلدان رشد می‌کند، این گیاه جذاب توجه هر فردی را به خود جلب می‌کند. نگهداری بونسای در مقایسه با دیگر انواع گل و گیاه آپارتمانی کار راحتی نیست و نیاز به علم و اطلاعات کافی دارد. بنابراین اگر فرصت کافی برای رسیدگی به گل و گیاه خانه خود را ندارید؛ بونسای برای شما گزینه مناسبی نیست. در میان انواع بونسای هم برخی از آنها نگهداری راحت‌تری دارند و برخی سخت‌تر هستند.

  1. گیاه لوندر

۸ گیاه زیبا که باعث لوکس تر شدن خانه شما خواهد شد

‌گیاه لوندر یا همان اسطخدوس یکی از گیاهان غیر متداول برای آپارتمان است اما با توجه به خواص درمانی که دارد؛ از عطر و رایحه آن برای درمان یا آروماتراپی استفاده می‌شود. این گیاه در زمره گیاهان لاکچری اتاق خواب قرار می‌گیرد. این گیاه عطر بسیار خوبی دارد و برای رشد نیاز به نور کافی دارند. پس بهتر است آن را مقابل پنجره جنوبی قرار دهید تا نور خوبی دریافت کند. استفاده از انواع عود خوشبو کننده هم گاهی می‌تواند عطر بونسای را در خانه شما پخش کند. خرید انواع عودهای دست ساز با پایه گیاه اسطوخودوس در کنار قیمت مناسب‌تر می‌تواند حس و حال این نوع گیاه را نیز به اتاق شما وارد کند.

  1. گیاه پرنده بهشتی یا استرلیتزیا

این گیاه آپارتمانی بسیار مقاوم بوده و یک گل آفریقایی است که شبیه یک پرنده به پرواز در آمده زیبایی دارد. پرنده بهشتی نیاز به شرایط معتدل برای رشد خود دارد و برای شرایط گلخانه‌ای بسیار مناسب است. یک بوته از این گل حدود ده شاخه گل را می‌رویاند. گل‌های این گیاه نارنجی بوده و رگه‌های آبی و بنفش نیز دارد. گل‌های پرنده بهشتی از زمستان شروع به رشد کردن می‌کنند و تا اواخر بهار ادامه پیدا می‌کند. بهتر است در هنگام سرما این گیاه را با یک نایلون از سرما محافظت کنید.

  1. فیکوس الاستیکا

فیکوس هم انواع مختلفی دارد که یکی از انواع فیکوس که ظاهری لوکس دارد فیکوس الاستیکا است. فیکوس الاستیکا برگ‌های پهن و براقی دارد که موجب جذابیت بیشتر این گیاه شده و موجب لوکس‌تر شدن ظاهر خانه شما خواهد شد. این گیاه نگهداری نسبتاً آسانی دارد و برای حفظ ظاهر زیبای آن باید به این گیاه اهمیت بدهید. دمای خانه برای این گیاه مناسب است و به نور غیر مستقیم و کافی نیاز دارد.

  1. لاکی بامبو یا بامبو پیچ دار

بامبو هم یکی دیگر از انواع گیاهان گران قیمت و لوکس آپارتمانی است که قیمت بالای آن باعث شده است تا مانند گل ارکیده به صورت شاخه‌ای فروخته شود. بامبو با توجه به پیچ ساقه‌ها و بافته بودن آنها و یا زادگاهشان دارای قیمت متفاوتی است. این گیاه ظاهر بسیار سرزنده‌ای دارد و بسیار انرژی خوبی به خانه شما می‌دهد. بر اساس نظریه فنگ شویی این گیاه موجب خوش شانسی و ثروت صاحب خانه نیز می‌شود. نگهداری از بامبو پیچ دار آسان است و تنها نیاز دارد تا آن را درون یک ظرف شیشه‌ای دارای آب بدون کلر قرار دهید. دمای متعادل نیاز این گیاه است و نور غیرمستقیم نیز برای رشد آن مورد نیاز است.

  1. آنتوریوم صورتی

گیاه آنتوریوم صورتی Pink Anthurium به نام گیاه فلامینگو و Pigtail نیز شناخته می‌شود. این گیاه با گل‌های قلبی شکل و برگ‌های براق خود بسیار محبوب است. گیاه آنتوریوم صورتی برای سقف آویز یا قرار گرفتن بر روی استند در کنار سالن‌های بزرگ مناسب است. این گیاه در فضای مرطوب، به خوبی رشد می‌کند و در صورت مطلوب بودن شرایط گل می‌دهد. باید بسیار دقت داشته باشید که این گیاه به دلیل داشتن برگ‌های سمی باید از دسترس حیوانات و کودکان دور باشد.

  1. سانسوریا

سانسوریا نیز یکی دیگر از گیاهان لوکس است که به گیاه تصفیه کننده هوا شهرت دارد. این گیاه در طراحی دکوراسیون مدرن یکی از اولین گیاهانی است که طراحان به سراغ آن می‌روند. این گیاه به نگهداری آسانی نیاز دارد و همین موضوع موجب شده است تا گزینه مورد علاقه بسیاری از افراد باشد. این گیاه دارای برگ‌های کشیده بوده و در دو نوع سبز و ابلق وجود دارد. نیاز این گیاه به نور متوسط بوده و در برابر تغییرات دمایی و کمبود آب هم بسیار مقاوم است. برای جلوه بیشتر این گیاه در دکوراسیون خانه خود از انواع انبوه و متراکم آن استفاده کنید.

نویسنده: وحیده امینی

کد خبر 578469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.