شرایط زیست‌محیطی پسماندهای کرمانشاه مطلوب است

شهردار کرمانشاه گفت: کرمانشاه با توجه به فعالیت کارخانه بازیافت در حوزه پسماند پیشتاز است و وضعیت این کلانشهر به لحاظ نظر زیست‌محیطی مطلوب است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نادر نوروزی با اشاره به برنامه منظم مدیریت شهری برای سرانجام رساندن پروژه‌های رها شده شهری کرمانشاه، اظهار کرد: امروزه این موضوع در مجموعه مدیریت شهری کرمانشاه نهادینه شده که همه باید برای خدمت به شهروندان و ایجاد رفاه برای آنان تلاش کنیم؛ یکی از موضوعات مهم زیست‌محیطی در همه شهرها به ویژه کلانشهرها موضوع پسماند است که دفن و یا تبدیل آن بر عهده شهرداری‌ها است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از شهرهای کشور مشکل دفن و بازیافت پسماند وجود دارد، ادامه داد: کرمانشاه در حوزه پسماند با توجه به فعالیت کارخانه بازیافت پیشرو و پیشتاز است و وضعیت این کلانشهر از نظر زیست‌محیطی پسماندها مطلوب است.

شهردار کرمانشاه با اشاره به مشکلات زباله گردی در اطراف مخازن، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات حوزه پسماند، زباله‌گردی و پخش زباله در اطراف مخازن است که زحمت پاکبانان را چند برابر می‌کند.

وی با تاکید بر اجرای طرح جمع‌آوری زباله از مبدا به شیوه سنتی به صورت آزمایشی در یکی از مناطق شهرداری کرمانشاه، گفت: بی‌شک مشارکت مردمی در جمع‌آوری سنتی زباله از مبدا به افزایش خدمات‌رسانی در منطقه و پاکیزگی شهر کمک می‌کند و باعث صرفه‌جویی اقتصادی بسیاری در شهر می‌شود.

نوروزی در خصوص معضلات ضایعاتی‌ها به عنوان یک آسیب اجتماعی در شهر کرمانشاه، اظهار کرد: هیچ یک از ضایعاتی‌های شهر کرمانشاه مجوز فعالیت ندارند که در این حوزه نیازمند یک ساماندهی که مقدمات آن تدارک دیده شده هستیم.

وی تاکید کرد: کرمانشاه به یک شهرک بازیافت ضایعات نیاز دارد و زمینی با نظر کارشناسی زیست‌محیطی برای انتقال این مشاغل در نظر گرفته شده است.

کد خبر 578432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.