تأمین کیت‌های غربالگری آبله میمونی/توزیع کیت‌های اولیه در آزمایشگاه‌ها

رئیس انستیتوپاستور ایران از تأمین کیت‌های غربالگری آبله‌میمونی خبر داد و گفت: دانشگاه‌های علوم‌پزشکی منتخب در صورت تشخیص موارد مشکوک در آزمایشات غربالگری، نمونه‌ها را برای بررسی تکمیلی به انستیتوپاستور ارسال خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رحیم سروری اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری آبله میمونی در کشورهای مختلف و لزوم آمادگی شبکه آزمایشگاهی تشخیص مولکولی کشور جهت تشخیص به‌هنگام موارد مشکوک احتمالی، انستیتو پاستور ایران کیت غربالگری اولیه اورتوپاکس ویروس را طراحی نموده و آماده توزیع به آزمایشگاه‌های منتخب شبکه آزمایشگاهی کشور است.

وی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب در صورت تشخیص موارد مشکوک در آزمایشات غربالگری، نمونه‌ها را برای بررسی تکمیلی به انستیتو پاستور ایران ارسال خواهند کرد.

رئیس انستیتو پاستور ایران تصریح کرد: انستیتو پاستور ایران از زمان شروع پاندمی کرونا نیز مدیریت کارگروه تشخیص آزمایشگاهی کووید -۱۹ را به عهده داشت و ضمن تدوین پروتکل‌های تشخیص و آموزش دانشگاه‌های علوم پزشکی، مسئولیت تأمین و نظارت بر تشخیص و کیت‌های تشخیصی مورد استفاده در کشور را نیز برعهده داشت.

به گزارش ایمنا، وزارت بهداشت مراقبت در مرزها و مبادی ورودی کشور را افزایش داده است؛ این مراقبت به صورت سندرمیک بوده و هر فردی که دارای علائم این بیماری باشد به عنوان بیمار محتمل جداسازی و قرنطینه و سپس نمونه‌گیری می‌شود. دو روز گذشته ابراهیم قادری، رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، با اشاره به موارد ابتلاء به آبله میمون در برخی از کشورهای اروپایی، گفته است: ما هر نوع بیماری نوپدید را مورد بررسی و آزمایش قرار می‌دهیم و تاکنون شش بیمار مشکوک به آبله میمون در کشور، شناسایی شدند که پنج نفر از این افراد نمونه‌گیری شدند و نتیجه آزمایش سه نفر منفی شده است و با توجه به اینکه گزارشی از بیماری در داخل کشور نداریم، در نتیجه بیماریابی خودمان را از مرزها آغاز کرده‌ایم.

کد خبر 578426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.