حمایت شاخص کل از دست رفت/صف فروش خودرویی‌ها جمع شد

در نیمه انتهایی بازارکمی روند بهبود پیدا کرد اما وضعیت کلی تغییری نداشت، در بازار فرابورس نیز روند نزولی بود و شاخص فرابورس ۱۳۲ واحد افت کرد؛ ارزش و حجم معاملات در هر دو بازار نسبت به روز گذشته کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ریزش ۱۹ هزار واحدی شاخص کل منجر به از دست دادن حمایت یک میلیون ۵۵۰ هزار واحدی شد، وضعیت کلی بازار نزولی و نمادهای شاخص ساز بازار همگی روند منفی در پیش داشتند، در نیمه انتهایی بازار کمی روند بهبود پیدا کرد اما وضعیت کلی تغییری نداشت، در بازار فرابورس نیز روند نزولی بود و شاخص فرابورس ۱۳۲ واحد افت کرد، ارزش و حجم معاملات در هر دو بازار نسبت به روز گذشته کاهش یافت.

نگاهی اجمالی به تحولات بازار امروز

امروز شاخص کل نزدیک به ۲۰ هزار واحد افت داشت و شاخص هم‌وزن نیز ۱.۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

۴۱ نماد در صف خرید و ۱۴۴ نماد در صف فروش قرار دارد.

نمادهای فولاد، کچاد، فملی، وبملت، خودرو، شبندر، حکشتی بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشته‌اند.

صفوف فروش گروه خودرویی‌ها امروز جمع شد. گروه عرضه برق و گاز که دیروز پرتقاضا دیده می‌شد امروز با عرضه روبه‌رو شد، امروز تا این لحظه گروه لاستیک نسبت به سایر گروه‌ها برتری دارد.

آسیاتک به صف فروش نشست و سابیک صف خرید خود را حفظ کرد. پالایش ۰.۸ درصد و دارا یکم ۱.۶ درصد افت کردند.

فولاد همچنان منفی بود کالا شش درصد رشد کرد. گروه خدمات رفاهی برق که روز گذشته مثبت بود امروز منفی شد و حگهر همچنان در صف خرید باقی ماند.

بازار بورس و فرابورس چه تغییراتی کرد؟

شاخص کل بازار بورس تهران امروز با افت ۱۹ هزار ۳۷۴ واحدی به سطح یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۲۸ واحد رسید و شاخص کل هم وزن با افت هفت هزار ۶۹۷ واحدی در سطح ۴۲۴ هزار و ۸۴۵ واحد قرار گرفت.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۰۸

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۲۵۸

شاخص کل فرابورس هم امروز با افت ۱۳۲ واحدی به سطح ۲۱ هزار ۲۶۵ واحد رسید.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۰۷

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۱۵۵

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۴۵ هزار و ۲۳۱، و ۳۶ هزار ۱۰۴ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب هشت میلیارد و ۲۴۱ و سه میلیارد ۵۹۹ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱. خگستر

۲. کمند

۳. سابیک

۴. خودرو

۵. حکشتی

بیشترین حجم معامله

۱. خگستر

۲. خودرو

۳. خساپا

۴. شستا

۵. فاذر

بیشترین افزایش قیمت

۱. سابیک

۲. ولپارس

۳. نمیرینو

۴. غچین

۵. قپیرا

بیشترین کاهش قیمت

۱. شوینده

۲. ولصنم

۳. شگل

۴. شفنح

۵. ولغدر

وضعیت تکنیکالی شاخص کل‌

حمایت شاخص کل از دست رفت/صف فروش خودرویی‌ها جمع شد

حمایت شاخص کل از دست رفت/صف فروش خودرویی‌ها جمع شد

حمایت: محدوده یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد و یک میلیون ۶۰۰ هزار واحد

پیش‌بینی: افت تا محدوده یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد

حقوقی نماد خودرو تذکر گرفت

به اطلاع کلیه سرمایه‌گذاران محترم می‌رساند پیرو شکایت برخی فعالان بازار در خصوص فشار فروش شخص حقوقی در نماد خودرو، معاونت نظارت بازار شرکت بورس تهران از طریق سامانه نظارتی جامع (سنجش) به فروشنده مذکور که دارای تأثیر بر روند نزولی این نماد در روز جاری شده بود، تذکر نظارتی ارسال کرد. ضمناً دسترسی مستقیم شخص حقوقی متخلف به سامانه معاملاتی (برخط) به مدت پنج روز کاری محدود شد.

قرن و فروش ۲۰۲ میلیاردی اردیبهشت

در دومین ماه سال مالی پدیده شیمی قرن توانسته است فروشی برابر ۲۰۲ میلیارد تومان داشته باشد. فروش دو ماهه امسال رشد ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری مقدار فروش محصولات شرکت ۱۰.۳ هزارتن ثبت شده است.

متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۱۱.۳ هزارتن بوده است. قرن در این ماه نیز تولید ۹.۵ هزارتن محصول را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۱۱.۴ هزارتن بوده است تولید دو ماهه امسال رشد ۲۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۱۹۶,۹۴۸ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۱۷۲,۳۵۰ ریالی استوار بوده است.

تاخت و تاز شکلر در فروش ادامه دارد

شکلر در سال مالی گذشته (منتهی به آبان ۱۴۰۰) به طور متوسط فروش ۳۲ میلیاردی داشته است. در سال مالی جدید فروش‌های عجیبی دارد. در سه ماه ابتدای سال ۵۱، ۵۸، ۷۱ میلیارد فروش گزارش کرد و در اسفند و فروردین بازهم فروش با رشد مجدد ۷۳ و ۷۱ میلیارد تومان است و اردیبهشت هم فروش‌های خوب خود را ادامه داده و ۶۳ میلیارد فروش دارد.

فروش شش ماهه ۱۲۵ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است. در سال مالی گذشته متوسط تولید سود و مشتقات شرکت به عنوان محصول اصلی هر ماه ۲,۷۰۰ تن بوده که در سه ماهه امسال ۲,۲۰۰ برای هر تن گزارش شده است و فروردین و اردیبهشت ۳,۵۰۰ و ۲,۷۰۰ تن است.

در ماه جاری ۱,۹۰۰ تن سود فروخته است و متوسط سال مالی قبلی ۲,۸۰۰ تن است. فروش کلر و مشتقات در این ماه ۷,۳۰۰ تن بوده است و میانگین سال قبل ۵,۸۰۰ تن است. شرکت در ماه جاری ۷۰۰ تن سود موجودی نگه داشته که ارزش حدود ۱۴ میلیارد دارد. نرخ فروش داخلی سود پرک در ماه جاری همچنان در حدود ۲۰ هزار تومان است که نسبت فروردین سال گذشته رشد چهار برابری دارد!

تولید غمارگ جذاب نیست

در پنجمین ماه سال مالی مارگارین توانسته است فروشی برابر ۱۵۲ میلیارد تومان داشته باشد. فروش پنج ماهه امسال کاهش ۲۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری مقدار فروش محصولات شرکت ۶.۱ هزارتن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۱۱.۹ هزارتن بوده است.

غمارگ در این ماه نیز تولید ۵.۹ هزارتن محصول را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۱۱.۸ هزارتن بوده است تولید پنج ماهه امسال کاهش ۵۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد، رخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۲۵۰,۷۴۳ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۱۱۶,۹۲۰ ریالی استوار بوده است.

شبصیر در اردیبهشت عالی بود

در دومین ماه سال مالی تولیدات پتروشیمی قائد بصیر توانسته است فروشی برابر ۲۳۵ میلیارد تومان داشته باشد. فروش دو ماهه امسال رشد ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری مقدار فروش محصولات شرکت ۳,۳۲۶ تن ثبت شده است.

متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۳,۰۲۲ تن بوده است. شبصیر در این ماه نیز تولید ۴,۰۵۱ تن محصول را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۲,۹۴۰ تن بوده است تولید دو ماهه امسال رشد ۹۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۷۰۶ هزار ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۶۶۵ ریالی استوار بوده است.

غکورش بهتر از سایر تولید کننده‌های روغن ظاهر شد

در دومین ماه سال مالی صنعت غذایی کورش توانسته است فروشی برابر ۹۰۱ میلیارد تومان داشته باشد. فروش دو ماهه امسال رشد ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری مقدار فروش روغن شرکت ۱۹ هزارتن ثبت شده است.

متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۲۴ هزارتن بوده است. غکورش در این ماه نیز تولید ۲۰ هزارتن روغن را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۲۵ هزارتن بوده است تولید دو ماهه امسال کاهش ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برای محصول روغن ۴۵۱,۱۳۸ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۱۵۰,۹۹۵ ریالی استوار بوده است.

اختصاصی تحلیل وضعیت ورق گرم در بازارهای جهانی

این هفته پیشنهادات صادراتی HRC چین به ۷۸۹ دلار در هر تن فوب چین رسید که در مقایسه با ۸۱۰ دلار هفته گذشته، ۲۱ دلار در هر تن کاهش یافت. خریداران خارجی انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها در کوتاه مدت را دارند که این امر سبب کاهش پیشنهادات صادراتی و اختلاف قیمت‌ها شد.

در بازار داخلی نیز، HRC با کاهش ۹ دلاری نسبت به هفته گذشته، این هفته در سطوح ۴,۷۶۰ تا ۴,۷۸۰ یوان در تن (۷۱۱ تا ۷۱۴ دلار) در شرق چین معامله شد. علیرغم اقدامات متعددی که توسط پکن برای تثبیت اقتصاد به حالت عادی اتخاذ شد، تقاضا برای فولاد همچنان پایین بود و معامله گران از ذخایر بالاتر گزارش دادند که مانع تحریک تقاضا شد. موجودی HRC چین دو درصد افزایش یافت و به ۲.۴۴ میلیون تن در ۲۷ می ۲۰۲۲ رسید.

نقشه بازار

حمایت شاخص کل از دست رفت/صف فروش خودرویی‌ها جمع شد

کد خبر 578412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.