قهرمانی با نسخه بلژیکی دیوار چین

دروازه‌بان رئال مادرید به‌عنوان برترین بازیکن فینال لیگ قهرمانان انتخاب شد و نامش را در تاریخ جاودانه کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از مارکا، تیبو کورتوا در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیورپول نمایش درخشانی داشت و ثابت کرد که یکی از اصلی‌ترین ارکان قهرمانی کهکشانی‌ها در این مسابقات بوده است.

کورتوا، شب بی‌نظیری را پشت سر گذاشت و توانست ۹ بار مقابل ضربات سهمگین لیورپولی‌ها ایستادگی کند. او تبدیل به سومین دروازه‌بان تاریخ شد که موفق می‌شود جایزه بهترین بازیکن دیدار فینال را به دست آورد. ۹ نجات او در طول بازی باعث شد تا رئال مادرید یک کلین‌شیت دیگر در یک فینال اروپایی ثبت کند و بیشترین سیو تاریخ دیدار نهایی لیگ قهرمانان را نیز به نام خود وارد کتاب رکوردها کرد.

پس از بازی، کورتوا درباره منتقدانی که در طی سال‌های اخیر به توانایی‌هایش شک داشتند، صحبت کرد: تمام تلاشم را انجام دادم تا یک فینال دیگر در دوران فوتبالم را با پیروزی پشت سر بگذارم. فکر نمی‌کنم به اندازه کافی در انگلیس به من و توانایی‌هایم اعتقاد داشته باشند. باید خودم را ثابت می‌کردم.

وی ادامه داد: واقعاً به عملکرد تیم افتخار می‌کنم و زمانی که لازم بود در کنار تیم حضور داشتم و واکنش‌های لازم را به نمایش گذاشتم تا نتیجه مورد نظرمان را کسب کنیم.

دروازه‌بان بلژیکی نه تنها کلید پیروزی رئال در فینال بود، بلکه بخش مهمی از کل قهرمانی‌های رئال مادرید نیز به دنبال درخشش‌های او به دست آمد. کورتوا در این فصل لیگ قهرمانان اروپا در ۱۴ بازی ۶۱ سیو به ثبت رساند. او شب گذشته آن‌قدر استثنایی کار کرد که حتی واکنش ایکر کاسیاس را نیز برانگیخت: نمی‌توانم به یاد بیاورم که دروازه‌بان دیگری در فینال لیگ قهرمانان اروپا این قدر تعیین‌کننده باشد.

کد خبر 578411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.