دیدار جنجالی شهیدقندی و نود تکرار می‌شود/تلاش‌های عجیب ارومیه‌ای‌ها نافرجام ماند!

دو پرونده لیگ دسته‌ دوم با رای کمیته استیناف صادر شد و تقابل پر از ماجرای شهیدقندی و نود ارومیه نیز تکرار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طی هفته‌های اخیر جنجال‌های زیادی مانند همیشه در لیگ دسته‌دوم ایجاد شده و برخی باشگاه‌ها با برهم زدن جو و تشویش اذهان‌عمومی به‌دنبال رقم‌زدن نتایج به سود خودشان بوده‌اند. یکی از دیدارهای پر حاشیه به بازی هفته بیست‌ودوم در گروه دوم برمی‌گردد؛ جایی که شهیدقندی در یزد میزبان نود ارومیه بود اما بازی به‌دلایلی از جمله نرسیدن مأموران انتظامی و ناامن دیدن شرایط از دیدگاه ناظر بازی، لغو شد و کمیته انضباطی، نود ارومیه را برنده دیدار اعلام کرد و سه‌امتیاز بدون انجام بازی به حساب نودی‌ها واریز شد. پس از آن باز هم حواشی زیادی از سوی برخی تیم‌ها ایجاد شد که سایر رقیبانشان در کورس رسیدن به لیگ دسته‌یک را به تبانی متهم می‌کردند و با مصاحبه‌هایی بدون مدرک علیه رقیبان صحبت می‌کردند.

پس از آن با گذشت چند هفته از هیاهوی رقابت‌های لیگ دسته‌دوم و جنجال‌های عجیب لیگ، به‌دلیل تجدیدنظرخواهی توسط مدیران باشگاه شهیدقندی و انتقال رأی بازی شهیدقندی و نود ارومیه، رأی به کمیته استیناف فدراسیون‌فوتبال، بازی‌های لیگ معوقه اعلام شد.

امروز سرانجام رأی کمیته استیناف درخصوص دو پرونده جنجالی که از قضا در هر دوی آن یک‌پای تیم نود ارومیه وسط پرونده است اعلام شد که به شرح زیر است:

۱. درخصوص تجدیدنظرخواهی باشگاه شهیدقندی یزد نسبت به رأی کمیته انضباطی که به موجب آن حکم بر بازنده اعلام شدن تیم فوتبال شهیدقندی یزد با نتیجه سه بر صفر در مقابل تیم فوتبال نود ارومیه در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه به لحاظ عدم برگزاری مسابقه به جهت تأمین امنیت این دیدار و پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال محکوم شده بود، کمیته استیناف اعلام کرد؛ شرح ماوقع چنین بوده است که علی‌رغم تشکیل جلسه هماهنگی و لزوم تأمین امنیت بازی از طرف نیروی انتظامی محل، ولیکن با عدم حضور نیروی انتظامی و امکان انجام بازی میسر نمی‌شود. بند ۱۱ ماده ۱۳ آئین‌نامه اجرایی مسابقات اشعار می‌دارد درصورتی‌که عدم برگزاری مسابقه ناشی از عدم حضور نیروی انتظامی باشد، سازمان لیگ مسابقه مذکور را لغو و بازی را در زمین بی‌طرف برگزار می‌نماید و کلیه هزینه‌های تیم میهمان بر عهده میزبان می‌باشد و از طرف ریاست سازمان‌لیگ به دبیرکل فدراسیون اعلام می‌شود.

بر همین اساس با توجه به مراتب مذکور و توجه به احراز عدم تقصیر تجدیدنظرخواه؛ مستندات به ماده ۱۰۶ مقررات انضباطی و آئین‌نامه اجرایی مسابقات مذکور با نقض دادنامه معترض‌عنه، حکم بر برائت تجدیدنظرخواه و برگزاری مسابقه طبق نظر سازمان لیگ وفق آئین‌نامه اجرایی مسابقات صادر و اعلام می‌شود. این رأی قطعی است.

۲. رأی کمیته استیناف درخصوص استیناف باشگاه فرهنگی‌ورزشی نود ارومیه به طرفیت باشگاه فرهنگی‌ورزشی پاس همدان نسبت به رأی شماره ۱۳۰۴ کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر صدور حکم بر بازنده اعلام شدن تیم فوتبال نود ارومیه با نتیجه سه بر صفر مقابل تیم فوتبال پاس همدان به علت مسئول شناختن در نیمه‌تمام ماندن مسابقه و نیز پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی و محکومیت هریک از آقایان امید رضایی-بازیکن، احمد حاج کریمی-تدارکات و پیمان غفاری از عوامل تیم نود ارومیه به لحاظ بد رفتاری در قبال داور مسابقه و فحاشی و ایراد صدمه بدنی عمدی نسبت به او به سه ماه محرومیت از همراهی تیم خود و پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رأی صادره، ایراد و اعتراض مؤثری که خدشه بر دادنامه معترض‌عنه وارد نماید به‌عمل نیامده، مستندات به ماده ۱۰۶ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره، با تقلیل جریمه نقدی اشخاص حقیقی به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال برای هر یک تأیید و اعلام می‌گردد؛ این رأی قطعی است.

کد خبر 578404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.