اصفهان؛ پایلوت اجرای طرح مدیریت واحد شهری

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سفر رئیس‌جمهور به اصفهان، مدیریت واحد شهری را مطرح خواهیم کرد تا اصفهان به‌عنوان پایلوت اجرا کننده این طرح در کشور انتخاب شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _یکشنبه، هشتم خردادماه_ در نطق پیش از دستور چهل‌وچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: ۷۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت باید به عنوان ارزش افزوده به مردم اصفهان پرداخت شود که تاکنون انجام نشده و این یک حق‌الناس است.

وی با اشاره به ضرورت تحقق مدیریت واحد شهری، افزود: در حال تجمیع وظایف و مدیریت حوزه‌های مختلف شهر بودیم، اما اختیارات مدیریت شهری یکی یکی در حال از دست رفتن است.

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: زمان تشکیل دوره نخست شورای اسلامی شهر در سال ۷۸، قرار بود برخی اختیارات به شوراهای اسلامی واگذار شود، فلسفه شوراها که امام خمینی (ره) بر آن تاکید کردند نیز همین است و در قانون اساسی به این موضوع اشاره شده است.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور به اصفهان، مدیریت واحد شهر را مطرح خواهیم کرد تا اصفهان به عنوان پایلوت اجرا کننده این طرح در کشور انتخاب شود، ادامه داد: مردم گرفتار دستگاه‌های دولتی هستند و سلسله مراتب جوابگوی نیازهای مردم نیست، این ساختار باید اصلاح شود.

حاج‌رسولی‌ها تصریح کرد: اجرای مدیریت واحد شهر به نفع دولت است، اختیاراتی که در حیطه شوراهای اسلامی است باید به خود شوراها واگذار شود تا پس از سه سال نتیجه آن مشخص شود.

وی با اشاره به احداث مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان، اظهار کرد: در دنیا، شهرهای دوم هر کشور برای برگزاری اجلاس‌ها و همایش‌های بین‌المللی انتخاب می‌شود، بنابراین باید دولت به این موضوع توجه کند تا مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان که با کیفیت و زیبایی خوبی ساخته شده است، مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرهای جدید سرریز جمعیت شهر اصفهان است، اما باید مشخص شود که چند درصد از ساکنان این شهرها اصفهانی هستند، اظهار کرد: شیوه واگذاری‌ها در شهرهای جدید زنگ خطری برای اصفهان است، البته به دنبال الحاق بهارستان به اصفهان بودیم تا واگذاری‌ها مدیریت شود که این امر محقق نشد.

رئیس کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان بر لزوم حمایت از خیریه‌های مختلف شهر از سوی شورای اسلامی تأکید کرد.

کد خبر 578355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.