پذیرفته شدن بیش از ۳۱ هزار دانش‌آموز در آزمون ورودی مدارس سمپاد

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: طبق آزمون مدارس سمپاد طی سال جاری، ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در پایه دهم و ۱۸ هزار و ۳۰۰ نفر در پایه هفتم پذیرفته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، الهام یاوری اظهار کرد :۲۹۰ هزار دانش‌آموز پایه هفتم و دهم در آزمون ورودی مدارس سمپاد ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۹۰ هزار ثبت‌نامی‌ها در پایه هفتم و ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ ثبت‌نامی مربوط به پایه دهم است.

وی با بیان اینکه آزمون ورودی دانش‌آموزان پایه هفتم بیست‌وششم خردادماه و آزمون تکمیل ظرفیت دانش‌آموزان پایه دهم بیست‌وهفتم خردادماه برگزار می‌شود، افزود: ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در پایه دهم و ۱۸ هزار و ۳۰۰ نفر در پایه هفتم پذیرفته می‌شوند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد درخشان ادامه داد: دانش‌آموزان پایه هفتم براساس استعداد تحصیلی خود در آزمون شرکت می‌کنند اما منبع آزمون دانش‌آموزان پایه دهم، دروس قرآن، فارسی، ریاضی، علوم اجتماعی و علوم‌تجربی است.

وی با اشاره به رعایت پروتکل‌ها در برگزاری آزمون، ادامه داد: فاصله‌گذاری اجتماعی، گندزدایی محیط، استفاده از ماسک توسط افراد حاضر در جلسه و تجمع نداشتن دانش‌آموزان در محل برگزاری آزمون از جمله موارد مربوط به رعایت پروتکل‌ها است.

آزمون ورودی سمپاد برای دانش‌آموزان پایه ششم و نهم تحصیلی

به گزارش ایمنا، «سمپاد» عبارت از سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان است. این سازمان وظیفه نظارت بر مدارس تیزهوشان را برعهده دارد و مدارسی که زیر نظر آن هستند، با نام مدارس سمپاد یا مدارس تیزهوشان شناخته می‌شوند. به‌طورکلی دانش‌آموزان می‌توانند برای ثبت‌نام در مدارس تیزهوشان در آزمون‌های ورودی سمپاد شرکت کنند. آزمون ورودی مدارس تیزهوشان، هرساله زیرنظر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای شناسایی دانش‌آموزان با استعداد برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان پایه ششم و دانش‌آموزان پایه نهم مجاز به ثبت‌نام در آزمون‌های تیزهوشان هستند. ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم از روز سه‌شنبه شانزدهم فروردین تا روز پنجشنبه بیست‌وهفتم فروردین‌ماه از طریق سامانه صورت گرفت.

کد خبر 578333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.