با سوت‌زنی، تخلفات در شهرداری اصفهان به حداقل می‌رسد/ شهروندان مراقب سودجویان باشند

مبارزه با فساد اداری و کوتاه کردن دست افراد سودجو از کارکردهای سامانه سوت‌زنی است. شهروندان می‌توانند هر نوع تخلفی که در دستگاه‌های اداری شهرداری مشاهده کردند را در این سامانه اعلام کنند و مطمئن باشند که قطعاً با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حال حاضر راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی و شفافیت اتفاق بهینه‌ای در مدیریت شهری اصفهان برای مقابله با تخلف و فساد اداری است، بسیاری از مسئولان مدیریت شهری به دنبال مقابله با تخلف و کاهش آن هستند.

از سوی دیگر مدیریت شهری این نوید را به شهروندان می‌دهد که حریم خصوصی آنها در سامانه شفافیت حفظ می‌شود و در آینده می‌توانند شاهد کاهش میزان تخلفات با راه‌اندازی و فعالیت این سامانه‌ها باشند.

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز تاکید دارند کوتاه کردن دست افراد سودجو و فرصت‌طلب دغدغه مدیریت شهری است و در آینده میزان تخلفات کاهش خواهد یافت. در حال حاضر شهرداری اصفهان تعاملات گسترده‌ای با شهروندان دارد، لذا احتمال بروز تخلفات و فساد اداری در بخش‌های مختلف وجود خواهد داشت و شهروندان می‌توانند تمام این موارد را برای رسیدگی و بررسی به سامانه سوت‌زنی اعلام کنند.

هدف راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی در مدیریت شهری چیست؟

ابوالفضل قربانی‌، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مزیت‌های راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی در مدیریت شهری اصفهان به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: از قبل به شهروندان قول داده بودیم که یکی از برنامه‌های اصلی شورای ششم شهر و شهرداری اصفهان مبارزه با فساد خواهد بود و در حال حاضر با راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی مبارزه با فساد تحقق می‌یابد، راه‌اندازی این سامانه در راستای عمل به برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری است.

وی ادامه می‌دهد: باید شهروندان بدانند که بیشتر کارکنان شهرداری افراد پاک‌دستی بوده و در حال خدمات‌رسانی به شهروندان هستند، اما برخی افراد با حضور دلالانی که قصد سودجویی دارند وارد این مسائل می‌شوند و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند، لذا راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی برای شناسایی آنها و کوتاه کردن دست افراد سودجو و فرصت‌طلب و مفسده‌خیز است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح می‌کند: سامانه سوت‌زنی در واقع دیده‌بانی توسط مردم است، به این دلیل است شهرداری در رده اصلی تماس با شهروندان قرار دارد، ممکن است مسائلی در درون و یا خارج از سیستم شهرداری وجود داشته باشد، مسائل و مشکلاتی که شهروندان در موضوع‌های مالی مشاهده می‌کنند و احتمال ایجاد فساد اداری وجود دارد، در نتیجه بهترین دیده‌بان برای این منظور خود شهروندان هستند و این سامانه ایجاد شده تا شهروندان بتوانند گزارش‌های خود را سریع‌تر و راحت به دست مسئولان برسانند.

وی خاطرنشان می‌کند: به طور یقین تمام افراد فعال و مسئول در حوزه مدیریت شهری مصمم هستند با تمام تخلف‌ها به شکل جدی مقابله و مبارزه کنند، در حال حاضر این اتفاق خوب در مدیریت شهری افتاده است و گزارش‌های مردمی در این حوزه ارائه می‌شود و برخوردهای متعددی در این مورد انجام شده است.

قربانی با اشاره به کاهش میزان تخلفات با راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی در مدیریت شهری، تصریح می‌کند: در حال حاضر می‌توانیم ادعا کنیم به نسبت قبل بسیاری از موارد تخلف کاهش یافته است و به واسطه این اقدام بهینه در مدیریت شهری دست افراد سودجو، فرصت‌طلب و مفسده‌خیز کوتاه خواهد شد، در واقع با اجرایی شدن روند کار این سامانه تخلفات در شهرداری اصفهان به حداقل می‌رسد و تلاش مدیریت شهری هم این است که میزان تخلفات را به حداقل برساند به شکلی که موجب رضایت‌مندی شهروندان باشد.

وی می‌افزاید: برای ایجاد شفافیت لازم است شهروندان از تمام مسائل و موارد اطلاعات کافی و لازم را داشته باشند، یعنی رانت اطلاعاتی وجود نداشته باشد. از سوی دیگر باید مسائل مربوط به ارتباط‌های خارج از سیستم اداری نیز از بین برود و شهروندان اعتماد داشته باشند که با استفاده از سیستم‌های الکترونیکی می‌توانند به آسانی کار خود را انجام دهند.

لزوم حفظ حریم خصوصی در سامانه شفافیت

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار می‌کند: از شهروندان درخواست داریم به مواردی که برخی افراد سودجو قول انجام کارهای آن را با دریافت هزینه‌های هنگفت می‌دهند، توجه نکنند، لذا بهتر است تمام مسائل را خودشان پیگیری کنند و از دادن وکالت به این افراد برای پیگیر مسائل به طور جدی پرهیز کنند. همچنین شورای ششم شهر اصفهان در تلاش است تا با مالکان در ارتباط باشد و مشکلات آنها را رفع کند.

وی با بیان اینکه قطعاً در سامانه شفافیت حریم خصوصی افراد حفظ می‌شود، ادامه می‌دهد: در حال حاضر شهروندان می‌توانند نقطه نظرات خود و اشکالاتی که می‌بینند را در سامانه شفافیت ثبت کرده و به آسانی به گوش مسئولان برسانند. اطلاع‌رسانی لازم در مورد سامانه شفافیت و امکانات آن برای شهروندان به وسیله روابط عمومی شهرداری اصفهان انجام می‌گیرد، همچنین با نصب بنرها و پوسترها، استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام می‌شود.

قربانی در خصوص سامانه سوت‌زنی و تفاوت آن با افشاگری و مطالبه‌گری، اظهار می‌کند: در این سامانه قرار نیست که آبرو و حیثیت افراد خدشه‌دار شود، این سامانه محرمانه خواهد بود و از جنبه افشاگری به دور است، به دلیل اینکه این موارد نیازمند بررسی بوده و احتمال دارد بعضی از مسائل ناشی از اطلاعات نادرست باشد، در این شرایط وظیفه مدیریت شهری حفظ حرمت افراد است.

تأثیر سامانه سوت‌زنی در ایجاد شفافیت چیست؟

وی ادامه می‌دهد: در حقیقت ارائه این مسائل به این گونه نیست که بخواهد بدون انجام بررسی‌های لازم و کارشناسی مواردی را افشا کند یا در در مورد آن اقدامی را انجام دهد، قطعاً تا زمانی که دستگاه‌های مربوطه نسبت به صحت اخبار و اطلاعات ارائه شده مطمئن نشوند فعالیتی انجام نمی‌گیرد، زمانی که صحت اخبار و اطلاعات ارائه شده مشخص شود، قطعاً در اختیار سیستم‌های قضائی قرار می‌گیرد و آنها اقدامات لازم را در این زمینه انجام می‌دهند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح می‌کند: در حال حاضر سامانه سوت‌زنی فعال است و شهروندان اگر مسئله‌ای دارند می‌توانند در سایت شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان به این سامانه مراجعه کرده و موارد را ارائه دهند. سامانه سوت‌زنی اصلاح‌کننده است و تأثیر بسزایی در ایجاد شفافیت دارد، اما نمی‌توان به طور قطعی اعلام کرد که این سامانه می‌تواند صددرصد تمام مشکلات را رفع کند، راه‌اندازی این سامانه واسطه‌ای است تا مدیریت شهری بتواند نقاط ضعف خود را بهتر شناسایی کرده و در عین حال نگرانی و وحشت را دل افرادی ایجاد می‌کند که قصد انجام تخلف دارند و سامانه سوت‌زنی حکم پیشگیری از تخلفات را دارد.

کد خبر 578326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.