۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۲
سم‌پاشی فضای سبز شهری تالش

مسئول واحد فضای سبز شهرداری تالش از انجام عملیات سم‌پاشی درختان و گیاهان فضای سبز برای مقابله با آفات خبر داد.

فیروز علمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هر ساله شهرداری تالش برای مقابله با آفات شته، سفیدک، شپشک، کرم برگ‌خوار و قارچ، سه مرحله در سال، درختان پارک‌ها، گیاهان دائمی و فصلی فضای سبز شهری را سم‌پاشی می‌کند.

وی افزود: مرحله نخست این طرح اسفندماه سال گذشته انجام شد و درحال‌حاضر انواع درختان و گیاهان ازجمله نارنج، کاج‌های لاوسون، انواع شمشادها، اقاقیا، خرزهره، لگستروم، یاس هلندی و برگ بو در بلوارها و پارک‌ها، برای مقابله با آفات سم‌پاشی می‌شود.

مسئول واحد فضای سبز شهرداری تالش خاطرنشان کرد: سم‌پاشی گیاهان و درختان شهری با رعایت کامل نکات ایمنی و استفاده از سم‌های مجاز و استاندارد که کمترین آسیب زیست‌محیطی و بیشترین تأثیرگذاری را دارد، توسط پیمانکار شهرداری در فضای سبز انجام می‌شود.

علمی تصریح کرد: عملیات سم‌پاشی درختان در زمان خلوتی بلوارها و پارک‌ها، از ساعات نیمه شب آغاز و تا بامداد به پایان می‌رسد.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود است که در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد. مرکز آن شهر هشتپر و در حدود ۵۴ هزار و ۱۷۸ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 578293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.