تلاش برای اجرای شبکه انتقال آب پایدار در اهواز

معاون خدمات شهری شهردار اهواز گفت: برای اجرایی شدن شبکه انتقال آب پایدار در این کلان‌شهر ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

علی‌اصغر اسدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در اهواز که شهری با عناوین مذهبی همچون شهر علی بن مهزیار، پایتخت ایثار و مقاومت و هویتی مانند شهر پل‌ها و همچنین دروازه ورود تشیع به ایران است، مدیریت شهری وظایفی بر عهده دارد که باید به آنها عمل کند؛ البته اقدامات لازم در حال انجام است.

وی افزود: در اولین گام، برنامه‌ریزی لازم جهت آموزش شهروندی در حوزه پسماند برای آشنایی شهروندان با وظایف و حقوق خود، با همراهی سمن‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز شده است.

معاون خدمات شهری شهردار اهواز تاکید کرد: برای ساماندهی حوزه پسماند و حفظ پاکیزگی شهر، پیمانکار جمع‌آوری پسماند ملزم شده است که مجری اجرای قانون پسماند باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بعضی از مناطق اهواز در تأمین آب خام و پایدار مشکل دارند، اعتباری حدود ۵۰ میلیارد تومان برای انتقال و تأمین آب پایدار برای شهر اختصاص یافت تا با تلاش مضاعف امسال شبکه انتقال آب اجرایی شود.

اسدالهی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان، اضافه کرد: بخش خصوصی در زمینه کاشت گیاهان بومی و سازگار از طریق کشت بافت با شهرداری اهواز همکاری داشته است که نتیجه آن دریافت سری نخست گیاهان کشت بافت شده، توسط سازمان پارک‌ها دریافت شد.

کد خبر 578282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.