بازگرداندن هویت باغ‌شهری مهم‌ترین اولویت مدیریت شهری

شهردار کرج گفت: بازگرداندن هویت باغ‌شهری به کرج از طریق توسعه سرانه فضای سبز از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی سعیدی‌سیرایی امروز شنبه_ هفتم خردادماه_ در مراسم بهره‌برداری از پارک ترافیک با بیان اینکه کرج از هویت باغشهری خود فاصله گرفته است، اظهار کرد: بخشی از هویت این کلانشهر با مفهوم باغ شهری معنا پیدا می‌کند، اما طی چند دهه گذشته بخش زیادی از باغات و فضای سبز قدیمی شهر از دست رفته است.

وی افزود: یکی از اولویت‌های اصلی در این دوره مدیریت شهری بازگرداندن هویت باغ‌شهری به کرج از طریق توسعه سرانه فضای سبز است.

شهردار کرج خاطرنشان کرد: آمارهایی که تاکنون در خصوص وضعیت سرانه فضای سبز ارائه شده است، دقیق نیست. به همین منظور به دنبال بهره‌گیری از ظرفیت مشاوران و کارشناسان خبره هستیم تا آماری دقیق در این خصوص به دست بیاید.

سعیدی‌سیرایی تاکید کرد: از دوره چهارم شورا اقدامات مناسبی برای توسعه فضای سبز در کلانشهر کرج انجام شده که جنگل‌کاری هزار هکتاری یکی از این اقدامات بوده است.

وی اضافه کرد: در دوره‌های قبلی مدیریت شهری اشتباهاتی در کاشت گونه‌های درختان به ویژه در جنگل‌های دست کاشت انجام شده است و در تلاش هستیم در این دوره بر کاشت درختان بومی و مقاوم در مقابل کم آبی تمرکز کنیم.

شهردار کرج تصریح کرد: در این دوره از مدیریت شهری طرح کاشت درختان مثمر در عرصه‌های جنگلی و پارک‌های محله‌ای شهر در دستور کار قرار گرفته است. اولویت نخست ما کاشت درختان مثمر در ۳۰ تا ۴۰ درصد ظرفیت فضای سبز پارک‌های محله‌ای است و در فضاهایی که متراژ اجاره می‌دهد تا ۵۰ درصد ظرفیت فضای برای کاشت انواع درختان مثمر در نظر گرفته شده است.

سعیدی‌سیرایی با اشاره به آمادگی شهرداری کرج برای افتتاح مجتمع قضائی ویژه حل اختلاف مدیریت شهری، تاکید کرد: امروز شاهد افتتاح شعبه ویژه حل اختلاف مدیریت شهری کرج در مجموعه حل اختلاف استان بودیم.

وی افزود: اقدامات اولیه برای تشکیل مجتمع قضائی ویژه حل اختلاف مدیریت شهری کرج انجام شده است و به نظر می‌رسد ظرف کمتر از یک ماه دیگر این مجموعه به بهره‌برداری برسد.

شهردار کرج اظهار کرد: با راه‌اندازی شعبه حل اختلاف و مجتمع قضائی ویژه مدیریت شهری شاهد اثرات خوبی برای شهروندان در خصوص پیگیری شکایات تخصصی خود در حوزه‌های املاک، ساخت‌وساز و پیمانکاری خواهیم بود.

سعیدی‌سیرایی افزود: شهرداری کرج می‌تواند از طریق این شعب شکایات خود را به صورت تخصصی پیگیری کند.

۷۵ درصد تصادفات کرج مربوط به عابران پیاده است

سرهنگ حمدالله رحمتی‌پور، رئیس پلیس راهور استان البرز به فرمایش مقام معظم رهبری در آبان ماه ۱۴۰۰ در جمع نخبگان کشور اشاره و اظهار کرد: بر طبق فرمایش ایشان، مسئله ترافیک مشکلی است که راه‌حل آن باید از طریق علم و دانش پیدا شود.

وی با تاکید بر اینکه تأثیر فرهنگ‌سازی از سنین کودکی است، گفت: احداث بوستان ترافیک برای کودکان نقش به‌سزایی در نهادینه کردن فرهنگ ترافیک شهری دارد؛ بنابراین از شهرداری درخواست می‌شود در صورت وجود بودجه و امکانات، در هر منطقه یک بوستان ترافیک راه‌اندازی کند.

رئیس پلیس راهور استان البرز با بیان اینکه در کلان‌شهر کرج بیشتر از ۷۵ درصد تصادفات مربوط به عابران پیاده است، تاکید کرد: با تعامل و همپوشانی و همکاری دستگاه‌هایی که در امر ترافیک دخیل هستند، به‌ویژه شهرداری و معاونت حمل‌ونقل ترافیک، تلفات انسانی رو به کاهش است.

رحمتی‌پور به افتتاح زیرگذر ۹ دی اشاره کرد و افزود: احداث این زیرگذر بالغ‌بر ۴۰ درصد ترافیک بلوار مطهری به سمت فلکه اول، بلوار شهید بهشتی و میدان سپاه به سمت حصارک را تسهیل و روان‌سازی کرده است.

وی گفت: با اجرای این طرح شاهد رضایتمندی ساکنان این محدوده هستیم و امید است با تعاملات بیشتر دستگاه‌های خدمت‌رسان شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان باشیم.

کد خبر 578252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.