احتمال بروز التهاب طولانی مدت قلب در بیماران مبتلا به کرونا

نتایج یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که ۱۲ درصد از بیماران کرونایی که در بیمارستان بستری شده بودند طی یک سال درگیر التهاب قلب شده بودند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به‌منظور بررسی احتمال بروز التهاب طولانی‌مدت قلب در میان بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۱۵۹ بیمار بستری شده در بیمارستان که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند را از ماه مه ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ پیگیری کردند.

شرکت‌کنندگان تحت آزمایش خون، سی‌تی‌اسکن و ام‌آرآی از اندام‌های متعدد بدن مانند قلب، کلیه‌ها و ریه‌ها قرار گرفتند و درمورد سلامتی‌شان از آن‌ها سوال شد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۱۲ درصد افراد شرکت‌کننده در مطالعه یک سال بعد از ابتلاء به بیماری درگیر مشکل التهاب قلب بودند. علاوه بر التهاب قلب، التهاب در سراسر بدن و آسیب به دیگر اندام‌ها ازجمله کلیه‌ها نیز رایج بود.

به گفته محققان، کووید -۱۹ یک بیماری چند سیستمی است که بر قلب، ریه‌ها و کلیه‌ها نیز تأثیر می‌گذارد و موجب بروز التهاب در سراسر بدن می‌شود. نتایج این مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که کووید طولانی‌مدت زنان را بیشتر از مردان تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. محققان همواره بر اهمیت واکسیناسیون بر پیشگیری از بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و عوارض طولانی‌مدت آن تاکید می‌کنند.

کد خبر 578236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.