دوچرخه‌های باری الکتریکی روتردام در خدمت بازیافت

شهرداری روتردام برای افزایش کاربری وسایل قدیمی شهروندان، طرح در اختیار گذاشتن رایگان دوچرخه‌های باری الکتریکی را به راه انداخته است تا آن‌ها بتوانند اقلام دست‌دوم یا غیرقابل استفاده خود را راحت‌تر به مکان‌های بازیافت انتقال دهند و به این ترتیب در اقتصاد مدور ضایعات نقش ایفا کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تقریباً هر کاری را در هلند می‌توان با دوچرخه انجام داد. به لطف پروژه آزمایشی جدیدی که به‌تازگی در روتردام راه‌اندازی شده است، حتی حمل‌ونقل مقادیر زیادی زباله نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود و می‌توان این کار را به صورت رایگان و پایدار انجام داد.

به عنوان بخشی از این آزمایش، شهرداری روتردام دوچرخه‌های باری الکتریکی را برای قرض گرفتن رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌دهد تا زباله‌های حجیم، پسماندهای باغ یا اقلام دست‌دوم قابل استفاده خود را به یک پارک زیست‌محیطی منتقل کنند؛ جایی که ممکن است سرنوشت جدیدی برایشان رقم بخورد و به کالاهای روزمره مفید تبدیل شوند.

شهرداری روتردام از اجرای این ابتکار جدید خبر داد که هدف آن تشویق ساکنانش به بردن اقلام بیشتر به پارک‌های محیطی است. با انجام این کار، به جای سوزاندن یا مدفون شدن وسایل، تعداد تبدیل اقلام بازیافتی به کالاهای جدید افزایش می‌یابد.

دوچرخه‌های باری الکتریکی روتردام در خدمت بازیافت

یکی از راه‌های تسهیل انجام این کار، ارائه یک جایگزین حمل‌ونقل رایگان و پایدار در قالب دوچرخه‌های الکترونیکی باری است. از این‌رو، ساکنان اکنون می‌توانند یک دوچرخه باری یا تریلردار را به صورت آنلاین رزرو کنند، آن را از مکان دلخواه تحویل بگیرند و در ساعات معین از آن برای حمل زباله‌های حجیم استفاده کنند.

مبل‌ها، کمدها، ماشین‌های لباسشویی و جاروبرقی‌ها نمونه‌های خوبی از زباله‌هایی است که می‌توان با استفاده از دوچرخه‌های باری، آن‌ها را به سایت بازیافت حمل کرد. طرح انتقال وسایل با دوچرخه، علاوه بر کاهش هزینه سوخت، تأثیر بسزایی نیز بر کاهش آلودگی هوای منطقه خواهد داشت.

دوره آزمایشی این پروژه تا پایان اکتبر و زمانی که مقامات قابلیت استفاده و سودمندی سرویس جدید را ارزیابی کنند، ادامه خواهد داشت و تمدید دائمی آن را از سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته‌اند. در حال حاضر، این طرح محدود به ساکنان روتردام است و صاحبان مشاغل نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

دوچرخه‌های باری الکتریکی روتردام در خدمت بازیافت

کد خبر 578224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.