طرح تفصیلی باید براساس استاندارد سرانه‌ها تهیه شود

رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: در ارزیابی تحقق‌پذیری طرح تفصیلی کلانشهر کرج از همه ظرفیت‌های استان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد چپردار در جلسه بررسی فرآیند تهیه طرح تفصیلی آتی کلانشهر کرج، اظهار کرد: باید مشخص شود ملاک و مبنای تهیه طرح تفصیلی کلانشهر کرج دقیقاً چه چیز است، آیا ملاک رسیدن به مصوبات شورای عالی است یا قرار است استفاده از تمام ظرفیت‌های توسعه و پتانسیل‌های شهر و نیازهای روز در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در طرح تفصیلی کلانشهر کرج قابلیت انعطاف‌پذیری جهت رعایت حقوق شهروندی، توسعه، بومی‌سازی و عدالت اجتماعی در نظر گرفته شود، افزود: نرخ رشد جمعیت کلان‌شهر کرج، سرانه مسکن و مراکز اداری در بالاترین حد است در حالی که سرانه آموزشی و درمانی پایین است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به برخی ظرفیت‌های جدید این کلانشهر، تصریح کرد: بزرگراه شمالی یکی از ظرفیت‌های بالقوه کرج است که تاکنون برای شهرداری هزینه‌آور بوده است. وزارت راه و شهرسازی باید بخشی از هزینه‌ها را تقبل می‌کرد در حالی که هزینه این پروژه تاکنون از شهرداری و بیت‌المال مردم پرداخت شده است.

چپردار تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های جدید در مسیر درآمدزایی استفاده کرد، می‌توانیم از حاشیه بزرگراه شمالی برای توسعه فضای سبز، توسعه گردشگری و احداث اماکن تجاری و آموزشی برای سرمایه‌گذاری پایدار و درآمدزا بهره ببریم و این ظرفیت‌های بالقوه باید در طرح تفصیلی لحاظ شود.

وی تصریح کرد: در طرح تفصیلی شهر و بحث تملک نباید تنها به مجموعه شهرداری و مالکیت‌های شهروندان توجه شود و نیاز است سایر دستگاه‌ها و نهادها به این امر توجه داشته باشند، به طور مثال ظرفیت بارگذاری و کاربری املاک ستاد فرمان امام (ره) در کرج و برخی دستگاه‌های دولتی و نهادها در حوزه‌های مختلف آموزشی، فضای سبز، تجاری و فرهنگی کمتر از شهرداری نیست؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود طرح تفصیلی آتی کلانشهر کرج بر اساس همه ظرفیت‌ها تهیه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اهمیت تصویب طرح تفصیلی کرج، گفت: تصویب طرح تفصیلی، اجرای صحیح طرح توسط شهرداری و نظارت مستمر تمام دستگاه‌های مسئول موجب ایجاد تعادل در فضاهای شهر می‌شود و شاهد ارتقای کارآمدی زندگی شهروندان، ارتقای سرانه‌های شهری و قانونمند شدن ساخت‌وساز خواهیم بود.

کد خبر 578223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.