تسهیل عبور و مرور مبتلایان به اوتیسم با ابتکار شهرداری والنسیا

شهرداری والنسیا برای تسهیل عبور و مرور شهروندان دچار اختلال اوتیسم، مجموعه‌ای از پیکتوگرام‌های ویژه را بر سطح گذرهای عابرپیاده نصب کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عبور ایمن از خیابان برای اکثر انسان‌ها تبدیل به یک عادت درونی شده است اما برای بعضی از افراد نظیر مبتلایان به اختلال طیف اوتیسم (ASD) ، انجام این کار می‌تواند بسیار چالش ‎برانگیز باشد.

شورای شهر والنسیا در پاسخ به این چالش اعلام کرده است که بخش خدمات اجتماعی شهر، یک پروژه آزمایشی را آغاز کرده است که شامل اجرای نقاشی پیکتوگرام روی گذرگاه‌های عابر پیاده است. بر اساس این طرح، نشانه‌های کف زمین باید به وضوح قابل مشاهده باشند و به فرد نیازمند کمک کنند تا اقدامات لازم برای عبور ایمن به طرف دیگر را به طور منطقی انجام دهد.

این ابتکار شامل ۴۴ گذرگاه اصلی عابر پیاده می‌شود که در مسیرهای عبور و مرور افراد مبتلا به ASD در منطقه Torre قرار دارد. تصاویر متشکل از چهار پیکتوگرام آبی رنگ است که نشان‌دهنده مسیر عبور افراد مبتلا به اوتیسم است.

تسهیل عبور و مرور مبتلایان به اوتیسم با ابتکار شهرداری والنسیا

تصاویر، بیان‌کننده حرکات منطقی قبل از عبور از خیابان است: "ایست، نگاه کن، چراغ راهنمایی، عبور."

جوزپه گرزی، مشاور محلی برای تحرک پایدار، بر اهمیت چنین ابتکاراتی در ارتقای تحرک و شمول اجتماعی افراد با تنوع عملکردی و چگونگی تأثیر آن بر ایمنی جاده تاکید کرد و گفت: "این پروژه درک قوانین جاده را تسهیل می‌کند و فضایی برای دسترسی شناختی ایجاد می‌کند که استقلال شخصی و ایمنی افراد مبتلا به ASD را بهبود می‌بخشد."

اجرای پیکتوگرام‌ها نتیجه یک پروژه تحقیقاتی توسط دانشکده علوم تربیتی دانشگاه سویل به همراه انجمن حمایتی TEAVIAL است.

کد خبر 578179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.