تسهیل شرایط احداث مسجد و مدرسه در محله‌های قم

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: مصوبه آذرماه سال گذشته شورای اسلامی شهر تفکیک‌های جدید زمین برای احداث مسجد و مدرسه تعیین شده است و هدف از انجام این کار تسهیل فرایند احداث این مکان‌ها در محله‌های جدید شهر قم است.

روح‌الله امرالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به لزوم حمایت جدی از جهاد مدرسه‌سازی در شهر قم، اظهار کرد: محله بدون مرکز محله هویت نمی‌یابد و مسجد و مدرسه از ارکان اصلی مرکز محله است؛ مشکلات هویتی فضایی کالبدی در محلات نوبنیاد شهر، در نبود وجود تمام عناصر محله‌ای است که باعث خواهد شد در آینده حس و رنگ تعلق در این محله‌ها کم‌تر از محله‌های باسابقه بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه نبود حس تعلق پیامدهای فرهنگی و اجتماعی در طول زمان را به‌دنبال خواهد داشت، ادامه داد: با توجه به دغدغه‌های مطرح شده، بدون تردید مجمع خیرین مدرسه‌ساز به دلیل توجه به این مهم و کارنامه درخشان متولیان خود در سال‌های گذشته جای تقدیر دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم در خصوص فرهنگ متعالی وقف در ایران، تصریح کرد: وجود فرهنگ وقف و خیریه در نظام اجتماعی سرزمین ایران اسلامی از دیرباز همواره بازتاب هویت باارزش شهروندان ایرانی بوده و مایه مباهات جامعه ایرانی شده است.

وی با تاکید بر تفکیک‌های جدید زمین برای مسجد و مدرسه در مناطق قم، گفت: مصوبه آذرماه سال ۱۴۰۰ شورای اسلامی شهر قم تفکیک‌های جدید زمین‌ها و اختصاص آن‌ها به مسجد و مدرسه انجام شده است، در حال حاضر تأمین ۴۰۰ مترمربع زمین برای مسجد و دوهزار مترمربع برای مدرسه تعیین شده است.

امرالهی خاطرنشان کرد: تحقق موارد مصوب شده نیازمند همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های خدماتی و شهرداری مناطق است و هدف از انجام این کار تسهیل فرآیند احداث مسجد و مدرسه در محلات جدید شهر قم است.

کد خبر 578136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.