کاروان دوی امدادی «عاشقان حسینی، زائران خمینی» از ۱۰ خرداد آغاز می‌شود

فرمانده دانشگاه امیرالمومنین (ع) نیروی زمینی سپاه گفت: کاروان «عاشقان حسینی زائران خمینی(ره)» متشکل از جمعی از دانشجویان دانشگاه حضرت امیرالمومنین(ع) در روز دهم خردادماه از گلستان شهدای اصفهان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرتیپ دوم پاسدار مهدی سرور امروز _شنبه، هفتم خردادماه_ در نشست خبری که در سالن اجتماعات مجتمع مطبوعاتی برگزار شد، اظهار کرد: طی دو سال گذشته به واسطه شرایط کرونایی برگزاری سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) میسر نبود اما امسال مراسم سالگرد ارتحال ایشان در مرقد امام با حضور فرمانده معظم کل قوا مقام معظم رهبری، فرزندان این مرزوبوم و جمع کثیری از نمایندگان استان‌های مختلف از اقصی نقاط کشور به ویژه استان اصفهان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: کاروان عاشقان حسینی (ع)، زائران خمینی (ره) متشکل از جمعی از دانشجویان و فراگیران دانشگاه حضرت امیرالمومنین (ع) نیروی زمینی سپاه است که برای بیست‌وچهارمین سال در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در روز دهم خردادماه از گلستان شهدای اصفهان به مدت چهار روز مسیر اصفهان تا مقصد مرقد مطهر را با عبور از ده‌ها شهر و روستای استان‌های اصفهان، قم و تهران به صورت دوی امدادی طی می‌کنند.

فرمانده دانشگاه امیرالمومنین (ع) نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: این کاروان امسال مسیر حدود ۶۰۰ کیلومتری خود را با عبور از شهرهای اصفهان، شاهین‌شهر، مورچه‌خورت، نطنز، بادرود، کاشان، آران و بیدگل، قم، حسن‌آباد و تهران و از سه استان اصفهان، قم و تهران به صورت دوی امدادی طی کرد.

وی اضافه کرد: ۲۵ دستگاه اتوبوس برای پشتیبانی و ترابری بیش از ۸۰۰ نفر شرکت کننده از دانشگاه امیرالمومنین (ع) سپاه پیش‌بینی شده است که هر اتوبوس با حضور یک مسئول و تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی و ایمنی خواهد بود. مبنای ما حفظ سلامت شرکت‌کنندگان است.

سرور گفت: هیچ قسمت و زمانی از دوی امدادی خالی از دونده نخواهد بود از این رو قریب به ۱۸۰ بازه زمانی با تعداد نفرات کافی در این مسیر به دو مشغول هستند تا ۶۰۰ کیلومتر از اصفهان تا مرقد مطهر حضرت امام طی شود.

فرمانده دانشگاه امیرالمومنین نیروی زمینی سپاه ادامه داد: قریب به ۳۰ خودرو سبک نیز این کاروان را همراهی می‌کنند، همچنین در طول مسیر این کاروان ۶۶ گلزار شهدا در شهرها و روستاهای مختلف شناسایی شده است، ۵۷ خانواده شهید شناسایی شدند که با حضور در جمع خانواده شهدا از جمع صمیمی این خانواده بهره‌مند خواهیم شد.

به گفته وی، حرکت کاروان دوی امدادی عاشقان حسینی (ع) زائران خمینی (ره) در کل کشور منحصر به فرد بوده و دانشگاه امیرالمومنین (ع) به نمایندگی از کل کشور این مراسم را برگزار خواهد کرد.

فرمانده دانشگاه امیرالمومنین (ع) نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: این برنامه با محوریت شهر اصفهان و دانشگاه امیرالمومنین و به‌کارگیری سایر دانشگاه‌ها و شهرها برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های این کاروان در طول مسیر گفت: زیارت و تجدید عهد و پیمان با شهدای گران‌قدر و عطرافشانی گلزارهای شهدای شهرها و روستاهای طول مسیر، ختم ۱۴ میلیون صلوات به تاسی از رزمندگان دوران دفاع مقدس برای سلامتی و تعجیل در فرج، شادی روح امام و شهدا، سلامتی مقام معظم رهبری و نابودی دشمنان اسلام، حضور در منازل شهدا و دیدار با خانواده معظم آن عزیزان شب‌ها در شهرهای کاشان، آران و بیدگل و قم و حضور در مساجد و دیدار با مردم شهیدپرور، علما، مسئولین و روحانیت معظم شهرها و روستاهای طول مسیر حرکت کاروان است.

سرور یادآور شد: خوشبختانه در طول ۲۴ سال گذشته که این مراسم توسط دانشگاه امیرالمومنین (ع) برگزار شده است هیچ‌گونه سانحه و حادثه‌ای نداشتیم.

وی گفت: حقی که حضرت امام (ره) به گردن ایران و بشریت دارد بر کسی پوشیده نیست معتقدم حق حضرت امام نه تنها بر گردن ایران بلکه بر گردن کل بشریت سنگینی می‌کند. انقلاب اسلامی شمولیت اساسی در پهنه دنیا دارد و جمهوری اسلامی قالب حکومتی و ثمره انقلاب در کشور ایران است.

فرمانده دانشگاه امیرالمومنین نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه قیام حضرت امام از سال ۴۲ آغاز و در سال ۵۷ به پیروزی رسید، اظهار کرد: امام خمینی (ره) مهندسی قدرت را در دنیا تغییر داد و از سبد مستکبر کاسته و به سبد مستضعفین اضافه کرد. امروز تغییر شرایط در پهنه دنیا به نفع مستضعفین است.

وی تصریح کرد: اقتدارگرایی و هژمونی جبهه استکبار در طول ۴۳ سالی که از انقلاب می‌گذرد واضح و روشن است، باید ببینیم قبل از انقلاب جبهه استکبار در کجای معادله قدرت ایستاده بود و اکنون کجا است؟ زمانی اراده می‌کرد با یک تشر حکومتی را جابه‌جا می‌کرد و امروز لازم است که ائتلاف‌هایی را شکل دهد تا بتواند گروه‌های مقاومت را از بین ببرد اما باز هم موفق نمی‌شود.

سرور تصریح کرد: بزرگداشت یاد امام (ره) صرفاً توجه به حق حضرت امام به گردن بشریت و ایران نیست بلکه نیاز اساسی روزانه ما است، ما با بزرگداشت و ارتحال و یادآوری حضرت امام (ره) در طول مدت ایام سال نیازهای روزانه خود را مرتفع می‌کنیم چون توجه به امر مقاومت و ایستادگی و استقامت که از درس‌های بزرگ حضرت امام بود، لازمه استمرار جمهوری اسلامی است و جمهوری اسلامی تنها قالب منحصربه‌فرد حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران است.

کد خبر 578133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.