لیورپول-رئال‌مادرید/نبرد مهره‌های بهتر برابر با تجربه‌ها

با رسیدن به مهم‌ترین بازی فصل اروپا، نگاهی به آمار، بازیکنان کلیدی و شرایط فینالیست‌های این مسابقات می‌اندازیم.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از سایت یوفا، بررسی کلی از آمار، اطلاعات و تحلیل نتایج این فصل دو تیم رئال‌مادرید و لیورپول در آستانه برگزاری دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا برای هواداران فوتبال بسیار مهم و هیجان‌انگیز است. در ادامه می‌توانید مهم‌ترین جزئیات این مسابقه را به گزارش ایمنا بخوانید.

فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۱/۲۲ روز شنبه بیست‌وهشتم ماه مه در ورزشگاه سنت‌دنیس در شهر پاریس برگزار می‌شود تا سرنوشت این فصل از معتبرترین و معتبرترین تورنمنت فوتبال اروپا نیز مشخص شود.

لیورپول

شباهت قهرمانی لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۱۸/۱۹ به مسابقات این فصل، رقابت جذاب این تیم با منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس است. این دو تیم ماراتن بی‌نظیری را در این فصل پشت سر گذاشتند و در نهایت منچستری‌ها بودند که موفق شدند عنوان قهرمانی انگلستان را تصاحب کنند. بدون شک عدم کسب جام در مسابقات داخلی، می‌تواند انگیزه‌ای مضاعف برای شاگردان یورگن کلوپ باشد تا از پس مأموریت سخت خود برابر رئال مادرید بر بیایند.

لیورپول در حال حاضر بر اساس رتبه‌بندی یوفا در رده دوم قرار دارد. این تیم تاکنون شش قهرمانی در سال‌های ۱۹۷۶/۷۷، ۱۹۷۷/۷۸، ۱۹۸۰/۸۱، ۱۹۸۳/۸۴، ۲۰۰۴/۰۵ و ۲۰۱۸/۱۹ کسب کرده است. آن‌ها فصل گذشته در مرحله یک چهارم نهایی نیز برابر رئال قرار گرفتند که در نهایت در مجموع بازی رفت و برگشت با نتیجه سه بر یک شکست خوردند و از دور مسابقات کنار رفتند.

آخرین فینال لیورپول به فصل ۲۰۱۸/۱۹ برمی‌گردد که در نهایت با دو گل موفق شدند تاتنهام را شکست دهند. بهترین گلزن لیورپول در این فصل محمد صلاح بوده است که هشت بار دروازه حریفان را باز کرده. قرمزها در مرحله یک شانزدهم موفق شدند اینتر را شکست دهند. سپس در مرحله یک چهارم نهایی از سد بنفیکا گذشتند و در مرحله نیمه نهایی نیز دیگر نماینده اسپانیا یعنی ویارئال را شکست دادند.

لیورپول در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا تنها یک بار متحمل شکست شده است. تنها باخت شاگردان لیورپول مربوط به دور یک هشتم نهایی مقابل اینتر است. در واقع، نراتزوری بود که تیم کلوپ را به دردسر انداخت.

محمد صلاح احتمالاً کلیدی‌ترین بازیکن لیورپول در دیدار فینال خواهد بود. مهاجم مصری از زمان جدایی از رم در سال ۲۰۱۷ و پیوستن به لیورپول، توانسته چهره محبوب این باشگاه شود. بدون شک امید اصلی قرمزها نیز یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول است که از سال ۲۰۱۵ با این تیم همکاری می‌کند. کلوپ قرمزها را در فصل ۲۰۱۸/۱۹ به عنوان قهرمانی اروپا رساند و در فصل بعد از آن نیز اولین قهرمانی آن‌ها را پس از ۳۰ سال به دست آورد.

لیورپول شش بار قهرمان اروپا شده است و بهترین آمار را در میان تیم‌های انگلیسی در اختیار دارد. تعداد قهرمانی لیورپول با تیم بایرن مونیخ برابری می‌کند و تنها تیم‌های آث‌میلان و رئال مادرید موفق شده‌اند بیشتر از لیورپول عنوان قهرمانی را کسب کنند.

رئال مادرید

شکی نیست که رئال مادرید رقبای سخت‌تری را نسبت به لیورپول برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان شکست داده و روحیه جنگنده آن‌ها می‌تواند بار دیگر نماینده اسپانیا را به قله اروپا برساند. رئال‌مادرید در مراحل قبلی از سد تیم‌های پاری سن ژرمن، چلسی و منچسترسیتی گذشت و درخشش‌های کریم بنزما، قدرتمندترین تیم‌هایی که شانس قهرمانی داشتند را دچار دردسر کرد.

رئال مادرید درحال‌حاضر براساس رده‌بندی یوفا در رده پنجم اروپا قرار دارد. آن‌ها پیش از این سیزده بار قهرمان اروپا شده‌اند که رکوردی حیرت‌انگیز برای این باشگاه اسپانیایی محسوب می‌شود. فصل گذشته مادریدی‌ها در مرحله نیمه نهایی با نتیجه سه بر یک مقابل چلسی که در ادامه قهرمان اروپا شد، شکست خوردند.

آخرین فینال رئال به فصل ۲۰۱۷/۱۸ برمی‌گردد که موفق شدند با نتیجه سه بر یک لیورپول را شکست دهند. بهترین گلزن رئال مادرید در این فصل لیگ قهرمانان کریم بنزما است که تا پیش از دیدار نهایی پانزده بار گلزنی کرده.

شاید جای تعجب داشته باشد که چطور تیمی که در مرحله گروهی در خانه به شریف مولداوی باخت، نمایش‌های خیره کننده‌ای ارائه داد و از سد باشگاه‌های قدرتمندی همچون پاری سن ژرمن، چلسی و منچسترسیتی گذشت تا به فینال برسد. احتمالاً مهم‌ترین عنصر موفقیت رئال مادرید در این فصل، بنزما باشد که از زمان جدایی رونالدو در سال ۲۰۱۸، رهبر اصلی خط حمله تیم مادریدی بوده است. او هزارمین گل رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا را در اوایل این فصل مقابل شاختار به ثمر رساند و سپس با هت‌تریک در نیمه دوم مسابقه برابر پاری سن ژرمن، نشان داد که آماده‌ترین بازیکن نماینده اسپانیا است.

کد خبر 578051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.