در صورت ابتلا به آبله میمون چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

درصورتی‌که شک دارید به آبله میمون مبتلا شده‌اید یا نه باید خود را قرنطینه کنید؛ همچنین از تماس نزدیک با دیگران بپرهیزید و بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، متخصصان اعلام کرده‌اند درصورتی‌که شک دارید به آبله میمون مبتلا شده‌اید یا نه، باید خود را قرنطینه کنید؛ همچنین از تماس نزدیک با دیگران بپرهیزید و بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

نشانه‌های اولیه بیماری آبله میمون شامل تب، سردرد، درد عضلات، تورم و کمردرد می‌شود. سپس بین یک تا پنج روز، بثورات پوستی جوش مانند روی صورت، دست، پا، چشم و دهان ظاهر می‌شود.

بثورات پوستی می‌تواند به برآمدگی‌هایی روی پوست تبدیل شود؛ این برجستگی‌ها سپس به تاول‌هایی تبدیل می‌شوند که در آن‌ها مایع سفیدی جمع می‌شود. بسیاری از نشانه‌های ابتلاء به آبله میمون با دیگر بیماری‌ها مانند آبله مرغان و سیفلیس شباهت دارد؛ بنابراین نظر پزشک برای تشخیص قطعی بیماری مهم است.

درصورتی‌که به آبله میمون مبتلا شده‌اید باید خود را تا زمان مسری بودن ویروس قرنطینه کنید. این بیماری معمولاً خفیف است و بیشتر افراد مبتلا پس از گذشت دو تا چهار هفته پس از ابتلاء به ویروس بهبود پیدا می‌کنند. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده که احتمال ابتلاء به بیماری آبله میمون در میان همه افراد به ویژه کودکان، زنان باردار و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، زیاد است.

کد خبر 578041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.