۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
آبله میمون چقدر خطرناک است؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده که عوارض ابتلا به آبله میمون در اغلب موارد به شدت واقعی نیست و میزان مرگ‌ومیر آن نیز کمتر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده که عوارض ابتلاء به آبله میمون در اغلب موارد به شدت آبله واقعی نیست و میزان کشندگی و قدرت سرایت آن نیز کمتر است. البته متخصصان معتقدند اگرچه ابتلاء به آبله ویروس میمون در اغلب موارد خود به خود برطرف می‌شود و آسیب جسمی دائمی باقی نمی‌گذارد، اما باید یک بیماری جدی در نظر گرفته شود.

با وجود کشندگی و قدرت سرایت به مراتب کمتر آبله میمون در مقایسه با آبله واقعی، ابتلاء به این بیماری برای کودکان خطرناک‌تر است؛ در اغلب موارد نیز مرگ‌ومیر در میان کودکان گزارش شده است. زنان باردار نیز از جمله گروه‌هایی هستند که بیشتر در معرض پیامدهای ابتلاء به آبله میمون قرار دارند، این بیماری ممکن است به جنین سرایت کند یا باعث بروز اختلال در زایمان و سقط جنین شود.

یکی از رایج‌ترین عوارض ابتلاء به آبله میمون، عفونت‌های همراه با آن است که امکان دارد به ذات‌الریه، مننژیت یا کوری ناشی از عفونت شبکه چشم منجر شود. سازمان جهانی بهداشت (WHO) مهم‌ترین راه پیشگیری از گسترش شیوع بیماری آبله میمون را شناسایی افراد مرتبط با مبتلایان برای قطع زنجیره ابتلاء در نظر گرفته است. دیگر روش پیشگیری از ابتلاء به آبله میمون دریافت واکسن است؛ توصیه شده که افراد مرتبط با مبتلایان که بیشتر در معرض خطر هستند، واکسن آبله را دریافت کنند.

کد خبر 578032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.