دستور رئیس‌جمهور برای در اولویت قرار دادن حمل ریلی کالاهای اساسی

‌مدیرعامل راه‌آهن از دستور رئیس‌جمهور برای در اولویت قراردادن حمل ریلی کالاهای اساسی بر دیگر شقوق حمل‌ونقل، خبر داد و گفت: نگاه دولت، توسعه ناوگان به ویژه توسعه ناوگان باری در راه‌آهن است زیرا قرار شده سهم ۱۰ درصدی که تاکنون ریل از حمل کالاهای اساسی داشته است، افزایش یابد.

به گزارش ایمنا، میعاد صالحی در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته که در محل نمایشگاه بین‌ المللی تهران در حال برگزاری است، اظهار کرد: تلاش ما این است که دستور رئیس‌جمهور به نحو صحیح اجرایی شود و این یک شعار یا یک مصاحبه نیست بلکه رویکردی است که باید در وزارت راه و شهرسازی دولت سیزدهم و شرکت راه آهن با برداشتن قدم‌های مؤثر و عملیاتی اجرایی شود و در این راه حتی با دو وزارت خانه اقتصاد و جهاد کشاورزی هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

وی با بیان اینکه در گذشته حمل‌ونقل ریلی بیش از تحریم‌های خارجی، از تحریم‌های داخلی زیان دیده است، ادامه داد: رئیس جمهور بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های شبکه ریلی کشور تاکید دارند. از همین رو، راه آهن جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده تا تحریم‌ها و موانع پیشرفت داخلی را از سر راه توسعه حمل و نقل ریلی بردارد.

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه حوزه حمل و نقل ریلی در گذشته یکی از مظلوم‌ت رین حوزه‌های حمل‌ونقلی در کشور بوده است، افزود: در دولت سیزدهم تلاش می‌شود تا سرمایه‌گذاری در ریل برای بخش خصوصی جذابیت‌های لازم را داشته باشد و بازگشت سرمایه بخش خصوصی در اسرع وقت صورت گیرد.

وی افزود: یکی از راه‌های بازگشت سرمایه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرمایه گذار بخش خصوصی، استفاده از ظرفیت‌های قانونی ماده ۱۲ قانون ارزش افزوده است که در آن بر معافیت‌های مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان تولیدی تاکید شده است.

صالحی در توصیه به تولیدکنندگان قطعات ریلی گفت: از ساخت قطعات دانش‌بنیان و پیشرفته از ظرفیت‌های قانونی که برای تولیدات دانش‌بنیان نوع یک که در قانون دیده شده است، استفاده کنید و قطعات موردنیاز ریلی کشور را که از سوی شرکت راه‌آهن اعلام شده است، را با استفاده از دانش داخلی بومی‌سازی کنید.

مدیرعامل راه آهن همچنین به تبیین مشکلات مالی که از سوء‌مدیریت گذشتگان به این شرکت تحمیل شده، پرداخت و اظهار کرد: وضع مالی شرکت از ابتدای دولت با تسویه بدهکاری‌هایی که از دولت گذشته برای این دولت به ارث رسیده بود، روز به روز بهبود می‌یابد. از همین رو در نظر است با کاهش بروکراسی‌های معمول و شفاف‌سازی روندها بر همکاری هر چه بیشتر با بخش خصوصی اهتمام ورزیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 578020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.