لیورپول چندبار قهرمان اروپا شده است؟

در حالی که تیم یورگن کلوپ برای رویارویی با رئال مادرید در پاریس آماده می‌شود به آخرین قهرمانی‌های قرمزها در اروپا نگاهی می‌اندازیم.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، بدون شک بسیاری از هواداران منتظر دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین دو تیم رئال مادرید و لیورپول هستند که با شایستگی به این مرحله رسیده‌اند و امیدوارند تا آمار قهرمانی‌های خود در این رقابت معتبر را افزایش دهند.

هیچ باشگاهی در حال حاضر و احتمالاً حتی طی دو دهه آینده نمی‌تواند به تعداد قهرمانی‌های رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا برسد، اما لیورپول از تیم‌هایی است که سابقه بسیار خوبی در این تورنومنت اروپایی دارد. پیش از این رئال مادرید ۱۳ بار این جام را بالای سر خود برده و لیورپول نیز رکورد ۶ قهرمانی را ثبت کرده است.

در حالی فینال این دور از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در شهر پاریس در فرانسه برگزار می‌شود که تیم آنفیلد می‌تواند با قهرمانی به دومین تیم پرافتخار رقابت‌ها تبدیل شود. مردان یورگن کلوپ امیدوار هستند که با شکست دادن رئال مادرید، خود را رکورد آ ث میلان برسانند.

در نیمه دوم دهه ۱۹۷۰ و اوایل دهه ۱۹۸۰، انگلیسی‌ها شرایط خوبی در رقابت‌های اروپا داشتند و تیم‌های این کشور شش فینال را در این سال‌ها تجربه کردند. لیورپول نیز از نمایندگان موفق انگلیسی در این برهه بود که در سال‌های ۱۹۷۷، ۱۹۷۸ و ۱۹۸۱ برنده شد. ناتینگهام فارست در سال‌های ۱۹۷۹ و ۱۹۸۰ و استون ویلا نیز در سال ۱۹۸۲ بر قله اروپا ایستادند.

سه قهرمانی لیورپولی‌ها در حالی به دست آمد که این تیم در دیدارهای نهایی موفق به شکست بوروسیا مونشن گلادباخ، کلوب بروژ و رئال مادرید شده بود. همچنین نکته جالب توجه این است که فینال سال ۱۹۸۱ که با قهرمانی لیورپول به اتمام رسید در پایتخت فرانسه برگزار شد. در سال ۱۹۸۴ نیز لیورپول موفق شد تیم آ اس رم را در دیدار نهایی اروپا شکست دهد تا چهارمین قهرمانی خود را به دست آورد.

قرمزهای لیورپول در ادامه در سال ۱۹۸۵ و سپس در سال ۲۰۰۷ نیز قهرمان اروپا شدند تا تعداد قهرمانی‌های آن‌ها به عدد ۵ برسد. پنجمین قهرمانی افتخارآمیز لیورپول در حالی در ورزشگاه آتاتورک استانبول به دست آمد که میلانی‌ها در ابتدای بازی با سه گل از حریف خود پیش افتادند اما لیورپول موفق شد در ادامه بازی را به تساوی بکشد و در نهایت در ضربات پنالتی، مهار ضربه آندری شوچنکو کار را برای نماینده ایتالیا تمام کرد.

لیورپول تحت هدایت یورگن کلوپ، مربی آلمانی، تبدیل به یکی از قدرتمندترین باشگاه‌های اروپا شده و با آقایی در اروپا بیگانه نیست. قرمزهای انگلیسی در سال ۲۰۱۸ به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند اما در نهایت مقابل رئال مادرید با نتیجه سه بر یک متحمل شکست شدند. با این حال در سال ۲۰۱۹، لیورپول موفق شد به صورت متوالی به فینال راه یابد و پس از شکست دادن تاتنهام، ششمین قهرمانی خود را به دست آورد.

کد خبر 578018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.