فساد گسترده‌ای در حادثه متروپل رخ داده است

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه در حادثه متروپل آبادان فساد گسترده‌ای بین سازنده بنا، پیمانکار، ناظر و دستگاه‌های ارائه‌دهنده مجوز اتفاق افتاده است، گفت: باید طوری به مسئله رسیدگی شود که دیگر تکرار نشود.

به گزارش ایمنا، محمد مخبر با اشاره به بازدید امروز (جمعه ششم خردادماه) خود از محل حادثه متروپل در آبادان، اظهار کرد: بعد از این اتفاق تلخ، رئیس‌جمهور دستورات مکرری برای رسیدگی به ابعاد حادثه و مقصران آن صادر کرد و هم‌اکنون هم همه امکانات دولت برای رسیدگی به حادثه‌دیدگان بسیج شده است.

وی افزود: من نیز امروز از همه مناطق محل حادثه بازدید کردم؛ وزیر کشور، استاندار خوزستان و همه مسئولان استانی و کشوری هم به صورت فعال در صحنه حضور دارند.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه این حادثه تاکنون ۳۷ مصدوم و ۲۴ فوتی داشته است، گفت: احتمال وجود افراد دیگری در زیر آوار که فوت شده یا زنده باشند، همچنان وجود دارد و در حال تلاش هستیم و امیدواریم که ظرف یکی دو روز آینده تکلیف کار معلوم شود.

وی در عین حال تأکید کرد: کار امدادرسانی بسیار پیچیده است و این حادثه هم قابل قیاس با حادثه پلاسکو نیست، چرا که محل حادثه در بافت مسکونی قرار دارد و کار سخت است.

مخبر با بیان اینکه در این رابطه فساد گسترده‌ای بین سازنده بنا، پیمانکار، ناظر و دستگاه‌های ارائه‌دهنده مجوز اتفاق افتاده؛ تصریح کرد: باید طوری به این مسئله رسیدگی شود که دیگر تکرار نشود، چرا که مردم را جریحه‌دار کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ساختمان‌های مشابهی در این منطقه و در سطح کشور وجود دارد که باید به وضعیت آنها رسیدگی شود و این کار هم انجام خواهد شد و تیمی با دستور رئیس‌جمهور مشغول بررسی این مسئله شده‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 578009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.