قصد داریم پشتوانه ای برای تیم ملی هاکی درست کنیم

سرمربی تیم ملی هاکی ایران گفت: رقیب همیشگی ما کشور مالزی است، قزاقستان هم تیم خوبی دارد. تیم‌های دیگر مانند تایلند و ازبکستان در اندازه تیم ملی ایران نیستند، اما ما برای همه رقیبان خود احترام قائل هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رجب نورانی سرمربی تیم ملی هاکی ایران در جمع خبرنگاران در رابطه با اردوی تیم ملی هاکی در اصفهان، اظهار کرد: هشتمین اردو آماده سازی تیم ملی هاکی است که به دلیل داشتن شرایط سخت افزاری در خمینی شهر اصفهان برگزار شد، آب و هوای خمینی شهر تا حدودی مانند تایلند، کشوری که می‌خواهیم در آن مسابقه دهیم است و همچنین قصد داریم هاکی را در شهرستان‌ها توسعه دهیم.

وی ادامه داد: ۲۱ بازیکن از استان‌های مختلف در این اردو حضور دارند، ۴ اردو دیگر خواهیم داشت که تعداد بازیکنان هم کم می‌شود تا کیفیت تمرینات را بالا ببریم و در نهایت تیم با ۱۷ نفر بازیکن و کادر فنی برای مسابقات آسیایی اعزام می‌شوند.

سرمربی تیم ملی هاکی ایران با بیان اینکه قدرت اول آسیا هستیم، تصریح کرد: در ایران از لحاظ سالن و سخت افزار مشکلی نداریم، در تیم ملی از بازیکنان باتجربه کمتر استفاده کردیم و بیشتر جوانان را پای کار آوردیم تا پشتوانه‌ای برای تیم ملی هاکی درست کنیم. برنامه‌هایی که داشتیم به خوبی جلو رفته و فاز اصلی تمرینات از این به بعد شروع می‌شود.

نورانی افزود: رقیب همیشگی ما کشور مالزی است، قزاقستان هم تیم خوبی دارد. تیم‌های دیگر مانند تایلند و ازبکستان در اندازه تیم ملی ایران نیستند، اما ما برای همه رقیبان خود احترام قائل هستیم.

وی در خصوص کمبودهایی که برای رشته هاکی وجود دارد، خاطر نشان کرد: از لحاظ سالن کمبودی نداریم، اعتباری که وزارت ورزش برای فدراسیون هاکی در نظر گرفته است کافی نیست و با توجه به اینکه رشته‌ای گروهی داریم هزینه‌ها خیلی زیاد است. رئیس فدراسیون هاکی اسپانسرهای خوبی آورده و استان‌ها تلاش خود را برای هاکی بیشتر کردند تا تیم ملی هاکی نتیجه خوبی بگیرد.

سرمربی تیم ملی هاکی ایران، اضافه کرد: دغدغه ما همیشه این بوده که از لحاظ مالی تأمین شویم، از مسئولین انتظار داریم به ما کمک کنند تا کیفیت کار ما بالاتر برود. برای تیم ملی هاکی بانوان ۹ مرحله اردو گذاشته شده و در اردوی بعدی با تیم ملی ترکیه اردو مشترک و بازی دوستانه خواهند داشت، اما در گذشته در حق بانوان ما اجحاف شد و انتظار داشتند مانند آقایان به آنها هم رسیدگی شود که قدیمی رئیس فدراسیون جدید فدراسیون هاکی نگاهی برابر به آقایان و بانوان دارد. متأسفانه بانوان ما تجربه کمی دارند و محدودیت‌هایی در کشور ما وجود دارد که باعث شده نیاز داشته باشند آقایان هم از لحاظ دانش افزایی به آنها کمک کنند.

نورانی با بیان اینکه اصفهان پیشینه خوبی در هاکی دارد، تصریح کرد: نمی‌دانم در استان اصفهان چه اتفاقی افتاد که در یک زمانی دیگر نتوانستند برای تورنمنت‌های هاکی بیایند و پشتوانه سازی در این استان صورت نگرفت. مربیان و بازیکنان اصفهان باید از اردوهای ملی که در شهرشان برگزار می‌شود استفاده کنند و بیایند از نزدیک تمرینات را ببینند و تجربه کسب کنند.

کد خبر 577983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.