استونی میزبان بزرگترین جشنواره دوچرخه‌سواری کودکان

وب‌سایت شهرداری تارتو گزارش داد که جشنواره دوچرخه‌سواری کودکان این شهر پس از یک دوره لغو برنامه‌ریزی نشده در دو سال گذشته که به دلیل کووید -۱۹ رخ داده بود، دوباره به شهر بازمی‌گردد. برگزارکنندگان ادعا می‌کنند که این جشن، بزرگترین رویداد از نوع خود در جهان با توجه به تعداد شرکت‌کنندگان جوان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امسال، چهل‌ویکمین مسابقات دوچرخه‌سواری کودکان تارتو قبل از ماراتن دوچرخه‌سواری سنتی شهر اجرا خواهد شد. هدف این مسابقه برای کودکان، القای اشتیاق و لذت برای دوچرخه‌سواری از سنین پایین است.

محدوده مسافت مسابقه کودکان، دو مسیر ۵۰۰ متری و یک کیلومتری است. برای مسافت کمتر، سرپرست کودک نیز مجاز به حضور در پیست است. تردد خودروها با شروع مسابقات به طور طبیعی در خیابان‌های میزبان رویداد مسدود خواهد شد.

طی برگزاری رالی کودکان، فعالیت‌های متنوع و مهیجی برای کودکان و اعضای خانواده وجود دارد. در پایان مراسم، قرعه کشی بین تمام شرکت‌کنندگان انجام خواهد شد و جوایزی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

استونی میزبان بزرگترین جشنواره دوچرخه‌سواری کودکان دنیا

شهر تارتو که به عنوان پایتخت "خردمندی" استونی محسوب می‌شود، از حیث استقبال از دوچرخه نیز به عنوان یکی از شهرهای پیشرو استونی شناخته می‌شود. تنها با گذشت دو سال از معرفی ۸۵ ایستگاه دوچرخه اشتراکی الکترونیکی در این شهر، هفت هزار کاربر فعال شناسایی شد و بیش از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار کیلومتر با این نوع دوچرخه‌ها مسیر طی شده است.

شهر تارتو بر کاربرپسند کردن دوچرخه‌ها و توسعه مستمر خدمات تمرکز کرده است. با توجه به اینکه از دوچرخه‌ها استفاده فعالی می‌شود، علاوه بر گسترش شبکه ایستگاه‌های اشتراک دوچرخه، توجه بیشتری به تجدید تدریجی ناوگان دوچرخه شده است.

استونی برای ترویج دوچرخه‌سواری، اولین برنامه نقشه دیجیتال خود را نیز معرفی کرده است که تمام تورهای دوچرخه‌سواری استونی را پوشش می‌دهد. این نقشه در مجموع بیش از ۷۰ مسیر برای دوچرخه‌سواری با طول کل بیش از ۶۵۰۰ کیلومتر را پوشش می‌دهد که در موبایل و کامپیوتر اجرا می‌شود و شهروندان می‌توانند به راحتی با این ابزار، مسیرهای مورد نظر خود را شناسایی کنند.

کد خبر 577932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.