دانش‌بنیان‌ها در ایجاد خدمات جدید و خلاقانه به مدیریت شهری کمک کنند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مجموعه‌های دانش‌بنیان می توانند در مدیریت منابع و ایجاد خدمات جدید و بهره‌ور و خلاقانه به مدیریت شهری کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _پنجم خردادماه_ در حاشیه دومین جلسه کمیته راهبردی تفاهم نامه سه جانبه میان شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، اظهار کرد: پیرو شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» در روزهای نخست فروردین ماه جلسه‌ای پیرامون تلاش‌های مدیریت شهر برای اجرایی شدن این شعار تشکیل و پیرو آن تفاهم‌نامه سه جانبه بین شهرداری، شورای اسلامی شهر و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان شکل گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا نیز طرحی از سوی شورای اسلامی شهر در رابطه با الزام شهرداری برای اجرایی شدن شعار سال تدوین شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به دنبال این هستیم که از تمام ظرفیت‌هایی که در حوزه مدیریت شهری وجود دارد، با استفاده از اختیارات قانونی فراتر از تعهدات و از بهره‌وری موجود حوزه دانش‌بنیان و شرکت‌های فعال در شهرک علمی تحقیقاتی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید کمک کنیم مجموعه‌هایی که در شهرک علمی تحقیقاتی جوانه زدند مراحل رشدشأن را طی کنند، گفت: مجموعه‌های دانش‌بنیان می‌توانند مسائل جدی و اساسی کشور را رفع کنند و در این راستا این تکلیف را برای حوزه مدیریت شهری دیده‌ایم که در قالب تفاهم‌نامه مشترک ملزم به حمایت و توسعه همکاری با شرکت دانش‌بنیان شوند.

صالحی افزود: این تعامل نخست در حوزه ترویجی، سپس حوزه حمایتی و در نهایت حوزه مشارکتی و همراهی است تا شاهد تحقق دستاوردهای عملیاتی فارغ از موضوعات شعاری باشیم‌.

وی با بیان اینکه جلسه امروز در راستای عملیاتی شدن موضوعات در حوزه سیاست‌گذاری و تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان و شهرک علمی و تحقیقاتی برگزار شد، تصریح کرد: به دنبال این هستیم تا شورای عالی فناوری برای سیاست‌گذاری، تسهیل روندها و حمایت‌ها ورود کند و بتواند در حوزه اجرا و عملیات نیز بن‌بست‌شکن باشد و مسیرهای جدیدی را در مقابل مدیریت شهر قرار دهد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با گذشت دو ماه از سال جدید افق خوبی روبه‌روی شهر برای رفع مسائل اصفهان باز شده است، خاطرنشان کرد: راهکاری بهره‌ور و خلاقانه به وجود آمده که منافع آن به مردم اصفهان می‌رسد، همچنین سبب تقویت زیست بوم فناوری و دانش‌بنیان می‌شود.

وی با بیان اینکه بارقه‌های امید را در چشم همکاران در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌بینیم که امیدوارکننده است، اظهار کرد: امیدوارم با سرعت بتوانیم به محصولات خروجی این فرایندها برسیم و خود این کار، مدیریت شهری را برای داشتن انگیزه بیشتر برای افزایش سطح تعاملات با این مجموعه‌ها ترغیب می‌کند.

صالحی با بیان اینکه مجموعه‌های دانش‌بنیان می‌توانند در مدیریت منابع و ایجاد خدمات جدید و بهره‌ور و خلاقانه به ما کمک کنند، افزود: در حوزه‌های زیرساختی همچون قطار شهری و زیرساخت‌های بزرگ‌مقیاس مانند رینگ حفاظتی و حمل‌ونقل و در حوزه‌های نوین به این دانش نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه قطعاً مسیری که امروز مدیریت شهر طی می‌کند بر اساس تجربه به دست آمده است، گفت: در نقطه‌ای از اقتصاد شهری قرار داریم که کیفیت و نوع خدمات بهره‌ور و خلاقانه باید متناسب با نیاز مخاطب باشد و هم در مدیریت منابع نیاز داریم که الزامات جدی‌تر را به کار ببریم.‌

کد خبر 577920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.