جایگزینی پارکینگ‌ها با درخت‌ها در بلژیک

شهرداری کورتریک بلژیک در نظر دارد برای سبز کردن هرچه بیشتر شهر، با سرمایه‌گذاری ۹.۵ میلیون یورویی، ۱۰۰ درخت را با ۱۰۰ جای پارک خودرو در مرکز شهر جایگزین کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری کورتریک بلژیک طرح جدیدی را برای ۹۰۰ متر از سواحل رودخانه مرکز شهر ارائه کرده است. به گفته ووت مدنز، رئیس پروژه‌های نوسازی شهری، این یکی از جاه‌طلبانه‌ترین پروژه‌هایی است که شهرداری به عهده گرفته است. این پروژه ادامه یک ابتکار عمل در سال ۲۰۱۸ است که بر ایجاد فضاهای تفریحی در کنار رودخانه تمرکز دارد.

مقامات شهر ادعا می‌کنند که اجرای طرح جدید، یک گام بزرگ در کنار گذاشتن خودروها در سطح شهر است که در حال حاضر پادشاه جاده‌ها در مرکز تاریخی شهر بلژیک محسوب می‌شود.

مقامات محلی در کورتریک طی ۲۵ سال گذشته برای بازپس‌گیری خیابان‌ها از ترافیک خودروها، اقدامات بسیاری انجام داده‌اند که این شامل تبدیل منطقه Leiedoortocht از یک پارکینگ به یک فضای سبز است.

اولین مرحله زیباسازی کنار رودخانه در سال ۲۰۱۸ در سمت پایین رودخانه اتفاق افتاد که شامل سرمایه‌گذاری چهار میلیون یورویی برای احیای حدود ۳۰۰ متر دیوار اسکله بود.

جایگزینی پارکینگ‌ها با درخت‌ها در بلژیک

اکنون مقامات شهری چشم‌انداز بلندپروازانه‌تری را برای سواحل رودخانه "لی" با مساحت ۹۰۰ متر و سرمایه‌گذاری ۹.۵ میلیون یورویی ارائه کرده‌اند. قرار است عملیات توسعه در اواسط سال ۲۰۲۳ آغاز شود و در اواسط سال ۲۰۲۴ به پایان برسد.

ویژگی‌های کلیدی این پروژه بر پاتوق‌های شهری و ایجاد فضاهای سبز و مفهومی کاربردی برای استفاده از آب متمرکز است. عابران پیاده در قلب این پارک عمومی هزار متر مربعی خواهند بود، زیرا برنامه‌ریزان بالکن‌ها و پله‌های چند سطحی را در نظر گرفته‌اند که به سمت آب منتهی می‌شود. پروژه نهایی دارای یک اسکله برای قایق‌هایی تا طول ۱۵ متر خواهد بود.

مسئول امور فضاهای شهری کورتریک توضیح داد که با اجرای این طرح، حدود ۱۰۰ فضای پارک در اطراف رودخانه جای خود را به درختان سرسبز و زیبا خواهد داد که در ترکیب با عناصر شهری دیگر، یک بلوار عابر پیاده طولانی و زیبا ایجاد می‌کند.

کد خبر 577908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.